دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1397 - 13:05

کشتی ناوگان آزادی2 احتمالا امروز به غزه می‌رسد

فعالان در نوار غزه اعلام کردند نخستین کشتی ناوگان آزادی که با هدف در هم شکستن محاصره غزه راهی منطقه شده است احتمالا امروز به سواحل این منطقه می‌رسد.
کد خبر : 299441

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه العالم، زاهر بیروای رئیس کمیته بین‌المللی شکستن محاصره غزه اعلام کرد ناوگان آزادی 21 ژوئیه (30 تیر) با شعار بازگشت، آزادی و فلسطین برای شکستن محاصره نوار غزه حرکت کرد و پیش‌بینی می‌شود امروز یا فردا به سواحل غزه برسد.


وی افزود: «کشتی طبق برنامه اکنون از مرزهای مصر به سمت شرق در حال حرکت است و امیدواریم به‌زودی به سواحل غزه برسیم.»


بیراوی تصریح کرد: «همه سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی با وجود ترفندهای رژیم‌صهیونیستی تلاش‌های عملی و واقعی برای کمک به این ناوگان انجام داده‌اند ناوگانی که حامل دارو و کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه است.»


از سوی دیگر پیر استامبول رئیس اتحادیه یهودیان فرانسه برای تحقق صلح اعلام کرد حدود 40 فعال از 15 کشور از جمله دو فرانسوی در این سفر حضور دارند.


طبق این گزارش، مشابه اتفاقاتی که پیشتر برای سایر کشتی‌ها می‌افتاد احتمالا این بار نیز یگان دریایی رژیم صهیونیستی این کشتی‌ها را قبل از رسیدن به بندر توقیف کند.


ریچارد سودان خبرنگار پرس تی‌وی در انگلیس که در یکی از کشتی‌ها حضور دارد گفت یکی از سه کشتی مذکور به‌دلیل نامشخص از این سفر خودداری کرده است و اکنون دو کشتی در راه نوار غزه هستند.


وی افزود: «مسافران این کشتی از فعالان، خبرنگاران و یک نماینده پارلمان اردن تشکیل می‌شوند و این کشتی‌ها حامل کمک‌های پزشکی هستند.»


انتهای پیام/4077/4033



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته