دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1397 - 06:12

آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری در مالی

دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور مالی در میان ترس و امیدهای فراوان امروز برگزار می‌شود.
کد خبر : 299364

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از واشنگتن پست،تنش بالایی در آستانه انتخابات مالی احساس می‌شود. علت اصلی این ترس احزاب سیاسی هستند که نتوانسته‌اند در مورد برخی مسائل کلیدی به توافق نهایی برسند و این در حالی است که همین عدم توافق‌ها ممکن است بر روند رای‌گیری تاثیرات منفی داشته باشد.


در این گزارش آمده است که یکی از نگرانی‌های امنیتی به دلیل نارضایتی روزافزون نسبت به پیشینه دولت در تامین امنیت نیز هست. سطح امنیتی پایین و چندقطبی بودن احزاب سیاسی، گواهی می‌دهند که انتخابات پیش‌رو در این کشور آفریقایی با چالش‌های فراوانی مواجه خواهد بود. چون مالی مرکزی و شمالی برای سال‌های متمادی درگیر خشونت بوده است و در ماه‌های اخیر این خشونت تشدید هم شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه‌های مسلح با استفاده از خلاء اقتدار امنیتی دولت در حال رقابت بر سر قدرت هستند. تنها چند روز قبل از آغاز انتخابات، شهر مرکزی "تیمبوکیو" مورد هجوم معترضان مسلح قرار گرفت که ادامه این درگیری‌ها و عدم تامین امنیت در محل‌ رای‌گیری کار را دشوار خواهد کرد.


به گزارش آنا، از میان 24 نامزد شرکت‌کننده در انتخابات ریاست جمهوری مالی، رقابت اصلی میان "ابراهیم بوباکار کیتا" رئیس‌جمهور کنونی و نیز "سومایلا سیس" رهبر جریان مخالف این کشور خواهد بود.


انتهای پیام/4077



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته