دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1394 - 12:50
در گفت‌وگو با آنا:

منصوری‌آرانی: حرف‌های مخالفان در جلسه کمیسیون امنیت ملی با عراقچی تکرار مکرراتی بود که بارها پاسخ داده شدند/ تصاویر ضبط شده صداوسیما می‌تواند گویای خیلی چیزها باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: منتقدان توافق هسته‌ای در جلسه روز گذشته کمیسیون که با حضور دوربین‌های صدا و سیما و دو عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده برگزار شد، حضور پررنگی داشتند.
کد خبر : 29936

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر دیروز -یکشنبه 4 مرداد- جلسه‌ای با حضور معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه تشکیل داد.


عباسعلی منصوری‌آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره فضای روز گذشته جلسه کمیسیون امنیت ملی با سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی دو عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، گفت: جلسه روز گذشته جلسه مفصلی بود اما مطالبی که در آن مطرح شد اکثرا تکرار مکررات بود و موضوع جدید یا ویژه‌ای در این نشست طرح نشد.


نماینده کاشان در مجلس ادامه داد: بنده هم که مسائل مربوط به مذاکرات را پیگیری می‌کنم، مطلب جدیدی را در جلسه طولانی دیروز به‌دست نیاوردم و همه همان‌هایی بود که پیش از این گفته شده بود.


وی با بیان این مطلب اظهار کرد: موضوعات مطرح شده در جلسه دیروز برای کسانی‌که صحبت‌های عراقچی در برنامه‌های تلویزیونی را ندیده‌ بودند، جذاب است، اما پیش از این به همه این سؤالات پاسخ داده شده بود و نیازی به تکرار آنها در این جلسه مفصل نبود.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: روز گذشته که دوربین صدا و سیما جلسه را ضبط می‌کرد منتقدان هسته‌ای که عضو کمیسیون هم نبودند در جلسه حضور یافته بودند و از فرصت به وجود آمده استفاده می‌کردند، در صورتی‌که موافقان توافق به دنبال این مسائل نبودند؛ شاید تصاویر ضبط شده گویای خیلی چیزها باشد.


به گزارش آنا، عراقچی در این نشست درباره موضوع بازرسی‌ها و دسترسی گفت: قرار بود ما هیچ بازرسی یا دسترسی غیرمتعارف را نپذیریم که اکنون این نیت حاصل شده است. مکانیزم پیچیده و البته مدیریت شده‌ای برای بازرسی‌ها و دسترسی‌ها تدوین شده است که به هیچ‌وجه مصالح نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. این مکانیزم با مشورت مقامات نظامی و امنیتی کشور انتخاب شد و آن‌ها این مکانیزم را تأیید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته