دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1397 - 00:05
یاران مهربان/ 22

کتابی برای آن‌ها که از شنیدن کلمه «نه» هراس دارند

هیچ‌ کدام از ما انسان‌ها از شنیدن جواب «نه» احساس خوبی نخواهیم داشت، گاهی ممکن است حتی همین جواب ما را زمین‌گیر کند؛ در مقابل عده‌ای «نه» شنیدن را پله موفقیت خود می‌کنند.
کد خبر : 299353

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب خبرگزاری آنا، کتاب «نه شنیدن؛ نردبان موفقیت» دنیای شخصی به نام اریک را با دو نگرش مختلف به تصویر می‌کشد و می‌بینیم دنیای کسی که فقط به دنبال شنیدن «بله» است، با دنیای کسی که شنیدن «نه» را مسیر رسیدن به «بله» می‌داند چقدر متفاوت است.


این کتاب داستانی تخیلی درباره‌ چهار روز فراموش‌نشدنی از زندگی اریک جیمز براتون است که همسری فوق‌العاده، برادری عالی و فروشنده‌ معمولی دستگاه‌های کپی است.


بیشتر ما همیشه برای پیشبرد اهداف‌مان به دنبال گرفتن جواب مثبت و شنیدن «بله» هستیم و به تبع آن، موفقیت و شکست‌مان را بر همین اساس تعریف می‌کنیم. هیچ‌ کدام از ما انسان‌ها از شنیدن جواب «نه» احساس خوبی نخواهیم داشت و ممکن است حتی در پاره‌ای از موارد، همین جواب ما را زمین‌گیر کند و از ادامه راه باز ‌دارد. تصور کنید در دنیایی زندگی می‌کردید که شنیدن جواب «نه» مثل شنیدن جواب «بله» به شما احساس خوبی می‌داد. آیا در چنین دنیایی بدون ترس دست به هر کاری می‌زدید؟ آیا بدون ترس ایده‌های جدید را دنبال یا اجرا می‌کردید؟ آیا بدون ترس با مشتریان بزرگ ملاقات می‌کردید؟


این کتاب با داستان جذابش دریچه‌ای به سوی چنین دنیایی می‌گشاید. دنیایی که در آن، «نه» شنیدن نه‌تنها شما را آزرده خاطر نمی‌کند، بلکه از آن درس‌های ارزشمندی می‌گیرید و برای ادامه‌ مسیر، مصمم‌ترتان می‌کند.


این کتاب کم‌حجم در 30 فصل کوتاه تنظیم شده است که این عامل خواندن کتاب را لذت‌بخش کرده است.


علیرضا خاکساران اثر مشترک «ریچارد فنتون» و «آندریا والتز» را به فارسی ترجمه کرده است. این کتاب کم‌حجم در یکصد صفحه توسط انتشارات آموخته وارد بازار کتاب شده است.


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته