دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1397 - 05:33
مسئول آموزش اورژانس تهران در گفت‌وگو با آنا:

والدین هنگام بروز حوادث برای کودکان با شماره 115 تماس بگیرند

مسئول آموزش اورژانس تهران بیان کرد: والدین باید توجه داشته باشند، هنگام بروز حوادث برای کودکان ابتدا با شماره 115 تماس بگیرند و از انجام هرگونه خود درمانی اجتناب کنند.
کد خبر : 299249

سعید مهرسروش در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان خبرگزاری آنا در خصوص شایع‌ترین حوادثی که برای کودکان حادث می‌شود، گفت: گیر کردن جسم خارجی در مجاری تنفسی و تماس کودک با مواد شوینده، مهمترین حوادثی است که به اورژانس اعلام می‌شود.


وی درباره اقداماتی که خانواده‌ها باید هنگام گیر کردن جسم خارجی در مجاری تنفسی و تماس کودک با مواد شوینده انجام دهند، گفت: هنگامی که جسم خارجی در مجاری تنفسی کودک فرو می‌رود والدین و یا همراه کودک ابتدا باید با شماره 115 تماس بگیرد و سپس سطح هوشیاری مصدوم را بررسی کند، مبنی براینکه آیا کودک دارای سطح هوشیاری است یا خیر.


مهرسروش افزود: اگر کودک دارای سطح هوشیاری، توان صحبت، گریه و ... بود والدین ضمن تامل برای برقراری ارتباط با کارشناسان اورژانس باید کودک را تشویق به سرفه مؤثر کنند؛ در غیر این صورت یعنی اگر کودک توانایی صحبت، گریه و ... را نداشت باید طبق دستور کارشناسان مانور خروج جسم خارجی را انجام دهند.


مسئول آموزش اورژانس تهران یادآور شد: هیچ فردی بدون گذراندن دوره‌های کمک‌های اولیه و کسب گواهینامه، مجاز به انجام این مانور نیست. انجام غیرعلمی مانور می‌تواند جان کودک را با خطر مواجه کند.


وی در ادامه درباره راهکارهای امداد به کودکی که با مواد شوینده تماس داشته است، گفت: در این‌گونه حوادث همراهان کودک باید سریعاً با شماره 115 تماس حاصل بگیرند و از راهنمایی‌های کارشناسان و پرستاران اورژانس بهره‌مند شوند.


مسئول آموزش اورژانس تهران خاطرنشان کرد: در این شرایط خانواده و همراهان مصدوم باید به شدت از تحریک فرد به سرفه اجتناب کنند؛ زیرا سرفه موجب بازگشت مواد اسیدی و بروز عوارض جبران‌ناپذیر می‌شود.


مهرسروش یادآور شد: مشاوران اورژانس ضمن راهنمایی علمی به همراهان، در صورت نیاز به صورت سریع نیروهای امدادی را به محل حادثه اعزام می‌کنند.


وی با تاکید براینکه به طور کلی در هرگونه حوادثی افراد باید از خود درمانی به شدت اجتناب کنند، بیان کرد: افراد می‌توانند در صورت تمایل در دوره آموزش کمک‌های اولیه شرکت کنند و پس از کسب گواهینامه به موقع به مصدومان امدادرسانی کنند.


مهرسروش خاطرنشان کرد: علاقمندان برای شرکت در این دوره رایگان می‌توانند با شماره تلفن 66469995 تماس بگیرند.


انتهای پیام/4009/4038


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته