دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

ایران در منگنه توافقنامه‌های بین‌المللی سنگین قرار گرفته است/ تعهد در برجام موجب شکل‌گیری معاهدات FATF و پالرمو شد

قائم مقام تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان معتقد است اکنون ایران در منگنه توافقنامه‌هایی قرار گرفته که خروج از آن هزینه‌های سنگین دارد.
کد خبر : 299245

سیدعلی صالح‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی کشور به خصوص در دهه اخیر و فشار‌های همه‌جانبه بین‌المللی اراده ملت و ایمان راسخ مردم به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را کم نکرد، مردم در این سال‌ها متحمل فشار‌های معیشتی فراوانی شده‌اند، همین فشار‌های معیشتی در کنار سیاست‌های غلط فرهنگی به پایه‌های اصلی فرهنگ در کشور صدماتی زد.


وی افزود: در واقع باید دانست که فشار‌های معیشتی وارد شده بر مردم ناشی از تحریم‌ها و فشار‌های بین‌المللی نیست بلکه ناشی از توانایی عدم مدیریت شرایط سخت و راحت‌طلبی برخی مدیران در جمهوری اسلامی است. مدیرانی که درد مردم را درد خود نمی‌دانند و اولویت‌ها را یا اشتباه فرض کرده‌اند یا عامدانه به جای رفع مشکلات به دنبال ارزش پاسپورت ایرانی و به مقابله با ایران‌هراسی رفته‌اند و 80 میلیون ایرانی را فدای پاسپورت مرفهین بی‌درد کرده‌اند.


قائم مقام واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان کرد: برجام شروع پیوستن به معاهده‌های ننگین است.معاهده پاریس، سند2030، FATF، پالرمو نمونه‌های بارزی از تبعات همین برجام است که شاید نتوان حتی نمونه‌ای از دستاورد‌های آنان را ذکر کرد.


صالح‌پور گفت:‌ غش کردن به سمت اروپاییان و امضای معاهده پاریس نتیجه سیاست‌های برجامی دولت برجام و سودای دموکراتیزه کردن ایران در راستای تفکرات اصلاح‌طلبی است.


وی تاکید کرد: معاهده پاریس به ظاهر در راستای کاهش گاز‌های مخرب محیط زیستی در جهان است که به سدی بر کاهش سرعت پیشرفت کشورهای در حال توسعه منتهی شده است. حال که کشور ما با پیوستن داوطلبانه به معاهده پاریس با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده است که شاید شروع این مشکلات را در ابتدا خاموشی‌های پی‌در‌پی در تابستان امسال است که به علت پایین آمدن رشد 42 درصدی ایجاد نیروگاه‌های حرارتی در چارچوب این معاهده با کمبود برق مواجهه شده‌ایم.


قائم مقام واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: مغایرت‌های معاهده پاریس با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری بسیار مشهود است. به نوعی که در این سیاست‌ها نفت و گاز و به طور عام سوخت‌های فسیلی منابع برای ایجاد زیرساخت‌های کشور هستند. براساس بند 13 و 14سیاست‌های ابلاغی، افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی و توسعه ظرفیت تولیدی نفت و گاز کشور، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به طور آشکار نقض شده است.


صالح‌پور بیان کرد: اما با این همه نقض آشکار امضای چنین معاهده‌ای به سرعت در مجلس علی لاریجانی به تصویب می‌رسد در حالی که هنوز سنای آمریکا و دومای روسیه در تصویب آن تعلل می‌کنند.متاسفانه اکنون ایران در منگنه توافقنامه‌هایی قرار گرفته که خروج از آن هزینه‌های سنگین دارد.


انتهای پیام/۴۰۴۰


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته