دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1397 - 13:10
معاون وزیر صنعت خبر داد؛

ارائه آموزش‌های مهارتی به 40 هزار نفر از شاغلان واحدهای تولیدی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید 40 هزار نفر از شاغلان 84 هزار واحد تولیدی زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب یک بازه زمانی سه ساله در معرض آموزش‌های مهارتی قرار بگیرند.
کد خبر : 299198

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صادق نجفی در مراسم روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که امروز در دانشکده شریعتی دانشگاه فنی‌ و‌ حرفه‌ای برگزار شد، گفت: 2.5 درصد از رشد اقتصادی هشت درصدی کشور باید از طریق بهره‌وری به وجود بیاید. متاسفانه در حال حاضر پیوند خوبی بین دانشگاه و حوزه تولید وجود ندارد و باید این ارتباط قوی‌تر و مستحکم‌تر از وضعیت فعلی شود.
وی افزود: در ایران 84 هزار واحد تولیدی در زیر مجموعه صنعت، معدن و تجارت وجود دارد. باید 40 هزار نفر از شاغلان 84 هزار واحد تولیدی در قالب یک بازه زمانی سه ساله در معرض آموزش‌های مهارتی قرار بگیرند.


رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طرحی به منظور حمایت از کارورزی و مهارت‌آموزی در وزارت کار و رفاه اجتماعی پی‌ریزی شده است که در قالب آن افراد می‌توانند با مراجعه به واحدهای تولیدی، آموزش‌های مهارتی کسب کنند و در همین راستا به افراد کارآموز ماهیانه 300 هزار تومان کمک هزینه پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام/4060/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته