دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1397 - 12:10
در بیانیه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید شد؛

لزوم توجه ویژه سیاست‌گذاران به توسعه کارآفرینی جهت حل بحران اشتغال جوانان

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای طی بیانیه‌ای در همایش روز ملی کارآفرینی و آموزشی‌های فنی و حرفه‌ای به نمایندگی از این دانشگاه عنوان کرد: ورود جوانان تحصیل‌کرده جویای کار باعث بحران اشتغال شده و سیاست‌گذاران برای حل این بحران باید به توسعه کارآفرینی توجه نمایند.
کد خبر : 299154

همایش روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دانشکده شریعتی این دانشگاه با حضور برخی از مسئولین آموزش عالی برگزار شد.


رضا زنگنه معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیانیه‌ای را به نمایندگی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرائت کرد. در این بیانیه آمده است: توانمندسازی و توسعه سرمایه‌های انسانی بخش مهمی از برنامه‌های افق چشم‌انداز 1404 در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در این راستا نقش سازنده و جایگاه اثربخش دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی اصلی آموزش‌های مهارتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به طور قطع اگر کشور به سمت این‌گونه آموزش‌ها جهت داده شود، شاهد تغییرات بنیادین و حرکت به سوی توسعه ملی و اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.


در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شد: خداوند سبحان را شاکریم که در این برهه از زمان افتخار خدمت در کنار شما فرهیختگان نصیب مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای شده و روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به خانواده بزرگ دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور که علم، عمل و مهارت را با اخلاق عجین کرده و کارآفرینی را به عنوان یک دانشگاه نسل سوم سرلوحه آموزش و پژوهش قرار داده است تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم در پرتو آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه با ابلاغ سیاست‌های اشتغال، اجرای اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های دولت کارآفرین و هم‌افزایی توانمندی‌های کارآفرینان، صنعت‌گران و فعالان اقتصادی بتوانیم در این مسیر افتخارآفرین با گام‌های استوار حرکت کنیم.


در پایان بیانیه ذکر شده است: طی سال‌های اخیر ورود جوانان تحصیل کرده جویای کار و کاهش تقاضا برای نیروی کار بحران اشتغال را در کشور تشدید کرده است که پیامدهای این بحران گسترش فقر و افزایش پدیده‌های ناگوار اجتماعی است. برای گذر از این بحران توجه ویژه دولتمردان برای توسعه کارآفرینی و ورود دانشگاهیان به این حیطه می‌تواند بسیار موثر باشد.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته