دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1397 - 15:20
رئیس اداره توسعه منابع انسانی دانشگاه خبر داد؛

تدوین آیین‌نامه رفاهی جدید برای اعضای هیات علمی بازنشسته دانشگاه یزد

رئیس اداره توسعه منابع انسانی دانشگاه یزد از تدوین آیین‌نامه رفاهی جدید برای بازنشستگان هیات علمی خبر داد.
کد خبر : 299144

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه یزد، علی مروتی معاون اداری و مالی دانشگاه یزد در نشست مشترک هیات رئیسه با اعضای هیات علمی شاغل و بازنشسته ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این گونه نشست‌ها، انتقال تجارب اعضای هیات علمی بازنشسته به اعضای هیات علمی شاغل را گامی مهم در راستای هم‌افزایی‌های بیشتر دانست.


وی گفت: هدف اولیه این سلسله نشست‌ها تبادل نظر و هماهنگی میان هیات رئیسه و اعضای هیات علمی بازنشسته بود اما با برگزاری اولین جلسه مقرر شد که جلسات با سخنرانی اعضای هیات علمی بازنشسته و شاغل پربارتر شود.


مروتی هدف اصلی این نشست‌ها را استفاده از تجارب پیشکسوتان دانست.


تدوین آیین‌نامه رفاهی جدید برای بازنشستگان


در ادامه این نشست مهدی سبک‌رو رئیس اداره توسعه و منابع انسانی دانشگاه به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از جلسه اول تاکنون پرداخت.


وی گفت: آیین‌نامه رفاهی جدیدی که برای پیشکسوتان و بازنشستگان هیات علمی فراهم کردیم دارای سه بخش است، یک بخش شامل ویژگی‌ها و خدماتی است که دانشگاه می‌تواند برای اعضای هیات علمی بازنشسته فراهم کند.


وی فراهم کردن امکانات برای فعال کردن کانون‌های بازنشستگی و فعالیت‌های جمعی را دو بخش دیگر آیین‌نامه دانست.


رئیس اداره توسعه و منابع انسانی دانشگاه یزد اطلاع‌رسانی از طریق سایت دانشگاه، بروشور و همچنین دفتر توسعه منابع انسانی را از جمله شیوه‌های انعکاس این آیین‌نامه عنوان کرد.


وی خاطرنشان کرد: در این آیین‌نامه موارد رفاهی به صورت کلی و دسته‌بندی شده است و بر این اساس بازنشستگان می‌توانند از انواع تسهیلات رفاهی و اینکه هر کدام مربوط به چه حوزه‌ای است اطلاع حاصل کنند.


قاسم برید لقمانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد با اشاره به لزوم اطلاع اعضای هیات علمی بازنشسته از حقوق خود، به پیشنهادهای ارائه شده در جلسه اول اشاره کرد و گفت: بر اساس پیشنهادهای ارائه شده ما تلاش خواهیم کرد از طریق اختصاص مکانی مناسب به اعضای هیات علمی بازنشسته در دانشگاه ارتباطات آنها را با این مجموعه حفظ کنیم.


وی حضور در شوراهای عمومی دانشکده‌ها، سمینارهای هفتگی در دانشکده‌ها، مراسم‌های دانشگاه از جمله مراسم روز معلم را پیشنهاد کرد که مورد تایید قرار گرفت.


برید لقمانی تمایل اعضای هیات علمی بازنشسته برای همکاری را ظرفیت مناسبی برای بهره‌مندی از تجارب بازنشستگان دانست.


در این نشست همچنین اعضای هیات علمی بازنشسته و شاغل نیز به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.


انتهای پیام/4060/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته