دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1397 - 12:03
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد؛

پیش‌بینی روش‌های جایگزین تبادل مالی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی در شرایط تحریم

قائم مقام وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اکثر داروها و تجهیزات پزشکی در لیست سفید تحریم‌ها هستند، گفت: درصورت بروز مشکل در زمینه تبادل مالی، روش‌های جایگزین از طریق شرکت‌های آلترناتیو در نظر گرفته شده و در صورت لزوم از آن طریق اقدام خواهد شد.
کد خبر : 299142

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری آنا از سازمان غذا و دارو، ایرج حریرچی با بیان اینکه 98 درصد عددی داروهای مصرفی تولید داخل هستند، اظهار کرد: مواد اولیه برخی داروهای تولیدی باید از خارج وارد شود که خوشبختانه دولت از لحاظ ارزی سهمیه مناسبی از گروه اول برای کالاهای ضروری به دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده است.


وی افزود: همچنین اعتبارات مناسبی برای تقویت بخش تولید داخل در مورد افزایش سقف وام بانکی تا دو برابر و ایجاد تسهیلات گمرکی در نظر گرفته شده است.


به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تمهیدات متعددی نیز با اولویت‌های اول و دوم و ... پیش‌بینی شده تا در حوزه تامین دارو و مواد اولیه مشکلی ایجاد نشود.


وی در مورد شرایط تحریم‌ها نیز اظهار کرد: اکثر دارو و تجهیزات جزء لیست سفید تحریم‌ها هستند اما اگر به دلیل تبادل مالی مشکلی ایجاد شود حتما روش‌های جایگزین از طریق شرکت‌های آلترناتیو در نظر گرفته شده و در صورت لزوم از آن طریق اقدام خواهد شد.


انتهای پیام/4009/4044


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته