دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1397 - 06:58
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با آنا:

مدیریت جهادی در تغییرات تیم اقتصادی دولت لحاظ شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: خواست مردم و مجلس تقویت تیم اقتصادی دولت است و امیدواریم در این تغییرات، افرادی لحاظ شوند که به صورت جدی وارد کار شده و مدیریت انقلابی داشته باشند.
کد خبر : 299131

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس خبرگزاری آنا، با اشاره به لزوم اشرافیت دولت بر مسائل مالی کشور، اظهار کرد: اتفاقاتی در کشور افتاد که باعث شد مسائل مالی و پولی کشور به شدت دچار چالش شود و نتیجه‌اش هم افت ریال بود که باعث ضرر مردم و کاهش دارایی‌های آنان شد.


وی با بیان اینکه اقدامات خارج از منطق بانک مرکزی در فروش سکه و ارز و خروج سرمایه از کشور، آسیب‌های جبران ناپذیری را وارد کرد، بیان داشت: ضعف مدیریتی در بروز چنین مشکلاتی نمایان بود. بانک مرکزی یکدفعه صدها هزار سکه، که گفته شده چیزی حدود 50 تا 60 تن طلای کشور می‌شود را به راحتی در اختیار افراد گذاشت که بر اساس اخبار بخش زیادی از آن هم به خارج از کشور منتقل شد.


نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه اینها نشان از نداشتن برنامه و اشرافیت دولت بر مسائل مالی و عمومی کشور است.


پورمختار با بیان اینکه مسائل مالی نه فقط در ایران بلکه در دنیا حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: مدیریت مالی و دارایی کشور وظیفه‌ای اقتصادی و برعهده بخش‌های مختلف دولت و در راس آنها بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است و اهمیت این موضوع به قدری بود که رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار ارائه گزاش در این زمینه شدند.


عضو کمیسیون قضایی و مجلس با تاکید بر اینکه نقصی در مدیریت مسائل مالی کشور ملاحظه می‌شود که به تعبیر خوشبینانه پشت آن بی‌تدبیری است، خاطرنشان کرد: دیگر برای شخص رئیس‌جمهور هم جا افتاده که بخش اقتصادی دولت به شدت ضعیف است. تیم اقتصادی دولت با یکدیگر هماهنگ نیستند و کارکردهای اثرگذار ندارند.


نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم اقتصادی دولت باید روش زمان جنگ را داشته باشند. همانطور که وزارت‌خزانه‌داری آمریکا با 500 نفر به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل شده، باید در تیم اقتصادی دولت هم روش‌ها انقلابی و مدیریت جهادی شکل بگیرد؛ بنابراین خواست مردم و مجلس تقویت تیم اقتصادی دولت است و امیدواریم در این تغییرات، افرادی مد نظر قرار گیرند که به صورت جدی وارد کار شده و مدیریت انقلابی داشته باشند.


انتهای پیام/4034/ 4003


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته