دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1397 - 04:46
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

تداوم تخریب باغات و قطع درختان پایتخت/ شهرداری طرح حفاظت از باغات را به مجلس ارائه کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تداوم تخریب باغات و قطع درختان تهران انتقاد کرد و از شهرداری خواست طرح حفاظت از باغات را تدوین و به مجلس ارائه کند.
کد خبر : 299025

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، علی اکبری، از تداوم تخریب باغات و قطع درختان پایتخت انتقاد کرد و گفت: روند تخریب باغات و قطع درختان تهران با توجه به افزایش ساخت و سازها به اوج خود رسیده، این در حالی است که با توجه به آلودگی هوای تهران باید سرانه فضای سبز در این کلانشهر افزایش یابد.


نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه در مجلس شورای اسلامی، افزود: البته در برخی موارد احداث ساختمان‌های بلندمرتبه امری اجتناب ناپذیر است و در دنیا نیز شاهد ساخت ساختمان‌های مرتفع هستیم اما در مهندسی شهرسازی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که استانداردهای فضای سبز رعایت شود و کمترین خسارات به باغات و درختان وارد شود.


وی ادامه داد: در طرح‌های جدید شهرسازی حتی از سطوح ساختمان‌ها نیز برای کاشت فضای سبز استفاده می‌شود زیرا باغات و درختان ریه‌های تنفسی محسوب می‌شوند که تولیدکننده اکسیژن بوده و نقش مهمی در تلطیف هوا دارند و شهرداری باید از هرگونه اقدامی که منجر به تخریب و کاهش تعداد درختان پایتخت می‌شود با جدیت جلوگیری کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم تدوین طرح حفاظت از باغات و درختان تهران و ارائه آن به مجلس، گفت: تمامی درختان تهران باید شناسنامه‌دار شوند و از سویی شهرداری باید از طریق شورای عالی استان‌ها طرحی تدوین و به مجلس ارائه کند؛ زیرا وجود قانونی که بتواند به حفظ باغات و درختان کمک کند بسیار حیاتی و ضروری است.


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، شهرداری را متولی حفاظت از باغات و درختان تهران دانست و گفت: شهرداری باید به موضوع تخریب باغات تهران ورود کند و با اتخاذ تدابیر ویژه از این معضل جلوگیری کند.


پایان پیام/4009


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته