دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1397 - 00:05
یاران مهربان/ 20

راه‌های دستیابی به «هنر خوب زندگی کردن»

آشنایی با 52 میانبر ذهنی برای آنکه تصمیمات بهتر و هوشمندانه‌‏تری بگیرید.
کد خبر : 298998

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب خبرگزاری آنا، کتاب «هنر خوب زندگی کردن» اثر «رولف دوبلی»، نویسنده کتاب مشهور «هنر شفاف اندیشیدن» است. بعد از استقبال بسیار خوب از کتاب هنر شفاف اندیشیدن، کتاب دوم این نویسنده نیز توسط همان گروه مترجمان، به فارسی برگردانده شده است. هنر خوب زندگی کردن، کتابی دیگر از نویسنده مشهور و کارآفرین سوئیسی است که با ترجمه‌ عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز به بازار آمده است.


این کتاب برای نخستین بار در سال 1397 به بازار کتاب عرضه شد. در این کتاب به مانند کتاب قبلی، رهیافت‌های زیادی در مورد دسترسی به موفقیت و ثروت آمده است که می‌تواند راهگشا باشد. این اثر در همان ایام نمایشگاه کتاب تهران به چاپ سوم رسید.


در کتاب هنر خوب زندگی‌ کردن، با 52 میانبر ذهنی آشنا می‌‏شوید تا با کمک آن‏‌ها تصمیمات بهتر و هوشمندانه‌‏تری بگیرید. شناخت این ابزارها شاید نتواند یک زندگی خوب را برای‏تان تضمین کند؛ اما مسیرتان را برای رسیدن به آن هموارتر می‏‌کند.


در مقدمه کتاب آمده است: «ممکن است شما بخواهید این مجموعه روش‌ها و نگرش‌ها را یک «سیستم عامل برای زندگی» بخوانید؛ اما من همان تعبیر قدیمی جعبه ابزار را ترجیح می‌هم. نکته اساسی این است که این ابزارها به مراتب مهم‌تر از دانش حقیقی، مهم‌تر از پول و مهم‌تر از روابط و هوش ما هستند. چند سال پیش شروع کردم به گردآوری این ابزارهای ذهنی تا بتوانم برای خودم یک زندگی خوب بسازم. در این مسیر به مرور گنجینه‌ای از ابزارها به دست آوردم که از یک سو، ابزارهایی تقریباً فراموش‌ شده و مربوط به دوران قدیم را شامل می‌شود و از سوی دیگر، ابزارهایی که حاصل جدیدترین پژوهش‌های روان‌شناختی بوده‌اند را دربرمی‌گیرد. می‌توانید این کتاب را به عنوان کتابی از فلسفه قدیم برای زندگی در قرن بیست‌و‌یکم توصیف کنید».


روی جلد کتاب نوشته شده است: «این کتاب تفکر شما را دگرگون خواهد کرد». اگر این کتاب بتواند تفکر انسان را دگرگون کند، ارزش خواندن را دارد.


این کتاب با 249 صفحه و قیمت 28 هزار تومان توسط انتشارات چشمه وارد بازار کتاب شده است.


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته