دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1394 - 12:18
شریف‌زاده به آنا خبر داد:

مزرعه کشت گیاهان داروئی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا به بار نشست + تصاویر

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا گفت: مزرعه کشت گیاهان داروئی با کاشت انواع گونه‌های این گیاهان در سطح بیش از یک هکتار با همکاری و مشاوره مرکز تحقیقات گیاهان داروئی اصفهان در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا ایجاد شد.
کد خبر : 29895






گونه‌های کاشته شده در این مزرعه شامل آویشن، بادرنجبویه، رازیانه، نعنا بومی، نعنا فلفلی، کنگر فرنگی، اسطوخدوس، رزماری، سرخارگل، مریم گلی، گل گاوزبان و کاسنی است

دکتر علی شریف‌زاده در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: در راستای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان و به منظور آشنائی دانشجویان با نحوه کاشت و نگه‌داری و خواص گیاهان داروئی و همچنین طرح‌های درآمدزائی در صنعت داروسازی، مزرعه کشت گیاهان داروئی در سطح بیش از یک هکتار از اراضی پنج هکتاری زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا احداث شد.


سرپرست واحد شهرضا گفت: این دانشگاه با اجرای این طرح که به صورت یک مزرعه تحقیقاتی گیاهان داروئی نیز در آینده از آن استفاده می‌شود، زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی را برای دانشجویان رشته‌های مرتبط با داروسازی در دانشگاه شهرضا و پژوهش‌گران در بیرون از دانشگاه فراهم کرده است.



وی افزود: گونه‌های کاشته شده در این مزرعه شامل آویشن، بادرنجبویه، رازیانه، نعنا بومی، نعنا فلفلی، کنگر فرنگی، اسطوخدوس، رزماری، سرخارگل، مریم گلی، گل گاوزبان و کاسنی است که مورد استفاده در صنعت داروسازی و دم‌نوش‌های گیاهی است و تمامی به روش آبیاری قطره‌ای آبیاری می‌شود.


شریف‌زاده بیان کرد: اکنون رشته‌های شیمی داروئی، نظارت بر امور داروئی و سم‌شناسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در واحد شهرضا دائر و پرونده درخواست رشته دکترای داروسازی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال بررسی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته