دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1397 - 11:54

جدال توئیتری واشنگتن و آنکارا بر سر کشیش برانسون

جدال توئیتری مقامات واشنگتن و آنکارا بر سر حبس یا آزادی کشیش آمریکایی بالا گرفت.
کد خبر : 298946

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، آندرو برانسون کشیش آمریکایی‌ست که سال 2016 به اتهام ارتباط با گروه‌ FETO (جنبش فتح‌الله گولن) در ترکیه بازداشت شد. چندی پیش برانسون به دلیل مشکلات جسمی از زندان به یک خانه منتقل و البته رسیدگی به پرونده وی نیز مجدداً اغاز شده است.


بعد از انتشار خبر جابه‌جایی این کشیش، مقامات واشنگتن آنکارا را تهدید کردند که اگر این شهروند ایالات متحده را آزاد نکند با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد شد. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، مایک پنس معاون اول و دونالد ترامپ ترکیه را تهدید کردند.


ترامپ در خصوص برانسون در توئیتر نوشت: «ایالات متحده به خاطر بازداشت طولانی مدت آندرو برانسون تحریم‌های وسیعی علیه ترکیه اعمال می‌کند، این مرد با ایمان و بی‌گناه باید فورا آزاد شود.»


در مقابل، مقامات ترک و همچنین سفیر ترکیه در واشنگتن به این تهدیدها پاسخ دادند. عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه در توئیتر خود اعلام کرد که ترکیه مانند هر کشور مستقلی روند محاکمه برانسون را طبق قانون ادامه خواهد و سیستم قضایی این کشور تصمیم نهایی را در این خصوص می‌گیرد. همچنین سردار قلیچ سفیر ترکیه در واشنگتن هم در توئیتر نوشت: «متاسفم که مقامات آمریکایی تمام توصیه‌های من را که با هر سطحی (مدیریتی) در میان گذاشتم نادیده گرفتند. پیام من شفاف بود. کسی انتظار نداشته باشد ترکیه مقابل تهدیدها تعظیم کند و آمریکا به عنوان متحد ما نباید علیه آنکارا زبان تهدید به کار ببرد.»


مولود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه هم در توئیترش نوشت: «هیچ کس نمی‌تواند چیزی که را به ترکیه دیکته کند. ما تهدید هیچ‌کس را تحمل نمی‌کنیم. حکومت قانون بدون استثناء برای همه یکسان است.


انتهای پیام /




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته