دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1397 - 12:15
حسین علایی در گفت‌وگو با آنا:

نادیده گرفتن توان مردم، مهمترین اشتباه منافقین برای حمله به ایران بود

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، نادیده گرفتن حضور و توان مردم در صحنه را مهمترین اشتباه‌ گروهک منافقین برای حمله به ایران خواند وگفت: منافقین در برآوردهایشان دچار اشتباه بزرگی شدند و توان مردم ایران را در مقابله با خود در نظر نگرفتند.
کد خبر : 298913

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، چند روز بعد از پذیرش قطنامه 589 توسط جمهوری اسلامی ایران، گروهک تروریستی منافقین در عملیاتی به نام «فروغ جاویدان» و با شعار «از مهران تا تهران» به کشورمان حمله کردند تا به خیال خام خود موجب نابودی انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی شوند. اما رزمندگان اسلام در پنجم مرداد 1367 در عملیاتی متقابل به نام «مرصاد» آنها را به هلاکت رساندند و فروغ جاویدانشان را به غروب تبدیل کردند.


سردار حسین علایی، نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از فرماندهان نام آشنای دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره علل حمله منافقین بعد از پذیرش آتش‌بس میان ایران و عراق گفت: پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران این تصور باطل را در گروهک منافقین بوجود آورد که ایران به دنبال کاهش توان نظامی و ضعف در حوزه‌های مختلف مجبور به پذیرش آتش‌بس و قبول قطعنامه شده است، بنابراین ساختار حکومت به هم ریخته و امکان انجام یک عملیات نظامی برای در دست گرفتن حکومت در ایران فراهم شده است.


وی افزود: از طرفی هم صدام به منافقین اعلام کرده بود که حمله به ایران تنها فرصت شما برای ادامه حیات در عراق است. رژیم بعثی در جبهه‌های جنوب کشور دست به عملیات نظامی زده بود و می‌خواست با حمله منافقین به غرب کشور، در دو جبهه ایران را درگیر کند و با توجه به برداشتی که از تضعیف توان نظامی ایران داشتند بر این باور بودند این عملیات منافقین حداقل دو منفعت را برای عراق خواهد داشت. یا منافقین موفق می‌شوند به تهران برسند و حکومت را در دست بگیرند که یک پیروزی بزرگ برای رژیم بعثی به شمار می‌رفت. یا اینکه حداقل ارتش عراق می‌تواند با تصرف بخش‌های وسیعی از سرزمین ایرا ن در جنوب و غرب، پس از پذیرش آتش‌بس از موضع قدرت با ایران دست به مذاکره بزند و تمام خواسته‌هایی که در طول جنگ نتوانسته بود به دست بیاورد و به آنها برسد از جمله معاهده 1975 را بتواند به صورت کامل ملغی شده اعلام کند و با گرفتن امتیازهایی بزرگ از ایران به جنگ خاتمه دهد.


حسین علایی برنامه‌ریزی منافقین برای رسیدن به تهران و جشن پیروزی را توهم و افسانه خواند و گفت: همیشه تصور و برآورد نظامی از گروهک منافقین این بود که آنها به عنوان پیش‌مرگه‌های ارتش بعثی عملیات انجام دهند و نهایت اینکه قادر خواهند بود در جوار مرز، عملیاتی را انجام دهند و این تصور که بخواهند برنامه‌ریزی برای حمله کنند و مسیر طولانی از اسلام‌آباد تا تهران را طی کنند و به گفته خودشان جشن پیروزی را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند، به عنوان یک توهم و افسانه تلقی می‌شد که در عمل هم همین بود و شد.


فرمانده نیروی دریایی سپاه در دوران جنگ، نادیده گرفتن حضور و توان مردم در صحنه را مهمترین اشتباه‌ محاسباتی منافقین برای حمله به ایران خواند و تصریح کرد: منافقین برای رسیدن به تهران خیلی خوش‌خیالانه برنامه‌ریزی کرده بودند. آنها در برآوردهایشان دچار اشتباه بزرگی شدند و توان مردم ایران در مقابله با خود را در نظر نگرفتند. منافقین در مسیر خودشان از اسلام‌آباد تا کرمانشاه هیچوقت با ارتش منظم ایران درساعات اولیه روبرو نشدند، بلکه با مردمی مواجه شدند که از سمت اسلام‌آباد به سمت کرمانشاه حرکت کرده بودند و بسیجیانی بودند که از نقاط مختلف کشور برای مقابله با این تجاوز جدید عازم جبهه‌ها شدند و حتی منافقین تعجب کرده بودند که چرا مردم جلوی راه آنها را بسته‌اند و از آنها استقبال نمی‌کنند.


وی در ادامه گفت: در ایران توان نظامی معطوف به ارتش و سپاه نبود و عمده مردم ایران مخالف سازمان منافقینی بودند که از ابتدای حیات خودش با خشونت و ترور زندگی کرده بود. بنابراین مردم نمی‌پذیرفتند سازمانی که تمام ساختار تشکیلاتی آن بر اساس دیکتاتوری طراحی شده، بیاید و جایگزین حکومت جمهوری اسلامی شود که توانسته بود نظام استبداد شاهنشاهی را از بین ببرد.


حسین علایی عمر سیاسی گروهک تروریستی منافقین را تمام شده می‌داند و می‌گوید: این سازمان تروریستی در نزد ملت ایران و حتی مخالفین نظام جمهوری اسلامی هم ارزش و جایگاهی ندارند. مردم این گروهک را به عنوان یک سازمان ترور و مخالف آزادی و دموکراسی می‌شناسند و به دلیل رفتاری که در طول دوران حیات خودش داشته این سازمان تبدیل به سازمانی جاسوسی برای دشمنان ملت ایران شده است و حتی در دوران جنگ هم به عنوان سازمان جاسوسی و اطلاعاتی برای رژیم منفور بعثی عمل کرد و بعد از سقوط رژیم بعثی در عراق عملا در اختیار آمریکا و عربستان قرار گرفتند.


فرمانده نیروی دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس در پایان تصریح کرد: این سازمان تروریستی از نظر سیاسی و اجتماعی به طور کامل مُرده ولی از نظر اطلاعاتی و جاسوسی تا زمانی که از‌ آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و عربستان پول می‌گیرد می‌تواند به حیات خودش ادامه دهد.


انتهای پیام/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته