دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1393 - 11:03

سناتور باسابقه آمریکایی سخنرانی نتانیاهو را تحریم کرد

باسابقه‌ترین سناتور آمریکایی از حزب دموکرات اعلام کرد که در جلسه سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا شرکت نخواهد کرد.
کد خبر : 2989

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، «پاتریک لیهی» باسابقه‌ترین سناتور آمریکایی از حزب دموکرات با انتقاد از سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» در مقابل نمایندگان آمریکایی اعلام کرد که در این «نمایش جلف و متکبرانه» شرکت نخواهد کرد.


براساس این گزارش، «لیهی» که از 40 سال سابقه عضویت در سنای آمریکا را دارد، با انتشار بیانیه‌ای، از سازماندهی یک‌جانبه این سخنرانی به وسیله رهبران جمهوری‌خواه کنگره انتقاد کرد و آن را «نمایشی جلف و متکبرانه» خواند که هم اسرائیل و هم کنگره آمریکا را شرمسار کرده است.


همچنین روز گذشته (سه‌شنبه) «برایان شاتز» سناتور دموکرات از هاوایی گفت: من نیز به همراه تعدادی از نمایندگان در جلسه سخنرانی «نتانیاهو» شرکت نخواهیم کرد زیرا دعوت از وی ظاهرا با هدف تضعیف سیاست خارجی اوباما صورت گرفته است.


دعوت «جان بِینر» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا که قرار است سوم مارس (12 اسفند) انجام شود، جنجال و تنش بسیاری در فضای سیاسی آمریکا و اسرائیل ایجاد کرده است.


باوجود این، «بنیامین نتانیاهو» گفته است که از این فرصت استفاده خواهد کرد تا علیه تهدید ایران و نیز احتمال توافق هسته‌ای تهران با گروه 5+1 سخنرانی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته