دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1394 - 10:14

خانه نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می‌شود

نشست فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از 10 الی 12 مرداد‌ماه سال جاری با شعار "نقد آزادنه، قلم مسئولانه" در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.
کد خبر : 29888

به گزارش خبرگزاری آنا، سجاد برنجی رئیس اداره مشارکت‌های دانشگاهیان اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت در این رابطه گفت: این نشست ادامه سلسله برنامه‌های "فصل نو، فصل همدلی" است که با هدف افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و نیز هم‌اندیشی و آشنایی فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی با تکنیک‌های نوین روزنامه‌نگاری برگزار می‌شود.


به گفته وی در این نشست دانشجویان ضمن گفتگو، تبادل نظر و هم‌اندیشی با یکدیگر در جریان فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و حمایتی اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت قرار خواهند گرفت.


برنجی مهمترین رخ‌داد این نشست را برگزاری انتخابات "خانه نشریات دانشجویی" برای اولین بار در وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با هدف ایجاد ساختاری نوین برای پیگیری مطالبات صنفی نشریات دانشجویی برگزار عنوان کرد.


در حال حاضر در بسیاری از نهادهای دانشجویی در سطح جامعه دانشگاهی کشور یک ساختار ملی نظیر اتحادیه‌ها و یا مجامع دانشجویی جهت پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان وجود دارد، اما در حوزه نشریات دانشجویی هیچ‌گاه یک نهاد صنفی در سطح ملی شکل نگرفته است؛ لذا "خانه نشریات دانشجویی" به منظور رفع این نقیصه تشکیل خواهد شد.


از جمله برنامه‌های دیگر این نشست برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های اصول روزنامه نگاری و روزنامه نگاری سلامت است.


گفتنی است بر اساس اعلام اداره مشارکت‌های دانشگاهیان اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت، سومین نوبت سلسله برنامه‌های "فصل نو، فصل همدلی" در مهرماه و با محوریت تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب