دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1397 - 20:21
رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس:

آمریکا می‌خواهد ایران را وارد فضای افراطی‌گری کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ مثلث افراطی متشکل از آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان را شکل داده که تا ایران را وارد فضای افراطی‌گری کند.
کد خبر : 298848

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب اظهار کرد: رئیس جمهور جدید آمریکا به دنبال جلوگیری از افول هژمونی این کشور در سال ۲۰۲۵ است و قصد دارد با بحران سازی در منطقه از جمله نظامی سازی برخی مناطق، قرارداد‌های تسلیحاتی کلانی را منعقد کند، در این میان عربستان نیز به دنبال فرار از دمکراسی و رژیم صهیونیستی در پی حفظ شرایط امنیتی برای عبری‌سازی سرزمین زمین‌های اشغالی است تا راهی برای توسعه اسرائیل پیدا کند لذا در چنین فضایی نباید در زمین آن‌ها بازی کرده و وارد فضای افراطی شویم.


رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران برخلاف آمریکا هیچ گاه موضع افراطی‌گری در مناسبات بین‌المللی نداشته ضمن اینکه جمهوری اسلامی دغدغه توسعه کشور را همانطور که مردم خواستار آن هستند دنبال می‌کند و در تلاش است تا با دنیا سخن بگوید.


حشمت الله فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه نباید در میدان افراطی گری دشمنان بازی کنیم افزود: پیام ما برای جهان صلح، دوستی و تعامل است لذا پرهیزاز هر گونه اقدامی که می‌تواند دنیا و مردم کشور را بترساند مردود است.


وی با اشاره به اینکه ایران و آمریکا هیچگاه راهبردی برای جنگ با یکدیگر نداشته و نمی‌توانند داشته باشند گفت:جنگ با ایران تبدیل به یک جنگ منطقه‌ای خواهد شد که بازتاب فرا منطقه‌ای دارد و مدیریت آن از دست قدرت‌ها به دلیل شرایط خاص کشورخارج خواهد شد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که کانال دیپلماتیک بین ایران و امریکا مسدود است و در یک فضای رسانه‌ای مسئولان این کشور برای مخاطبین صحبت می‌کنند چنین الفاظی نشان می‌دهد که ترامپ در تلاش است جمع مخاطبین خود را در یک فضای رسانه‌ای قانع کند.


وی افزود:آقای ترامپ کسی است که با لفاظی‌های خود به فاصله یک ماه شخصی را که انسانی کودن می‌خواند، انسانی بزرگ می‌داند و با او مذاکره می‌کند وبا لفظ خودش شاخص‌ها را بالا و پایین می‌کند، اما در نهایت همه می‌دانند که وی ابزار‌های لازم که در زمان بوش پسر وجود داشت را ندارد.


منبع: جام‌جم آنلاین


انتهای پیام/4001


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته