دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1397 - 20:10
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

آمریکا باید خسارت بدعهدی‌های خود را بپردازد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بدعهدی آمریکا از نظرمادی و روانی حدود دو سال از انرژی کشور را گرفت. باید جبران خسارت از آسیبی که به یک تعهد چند جانبه وارد شده صورت گیرد.
کد خبر : 298846

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، مسعود گودرزی نماینده ممسنی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های اصولی در برابر آمریکا را دنبال می‌کند و در برقراری روابط تنها با رژیم اشغالگر قدس خط قرمز دارد افزود: جمهوری اسلامی ایران با تمامی کشور‌ها در چارچوب احترام، عزت، مصلحت و حکمت روابط دوستانه دارد و بر این محور تا جایی که منافع ملی کشور اقتضا کند هیچ ابایی از مذاکره ندارد. کما اینکه این سیاست و حسن نیت را در مذاکرات هسته‌ای به جهانیان ثابت کرد.


عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه بعد از مذاکرات هسته‌ای دولت آمریکا بدعهدی کرد گفت: انتظار داریم در هر توافقی که صورت می‌گیرد منافع ملی کشور تعقیب شود و در صورت بدعهدی جبران خسارت شود.


مسعود گودرزی نماینده ممسنی افزود: بدعهدی آمریکا از نظر مادی و روانی چیزی حدود دو سال از انرژی کشور را گرفت. چون پرونده هسته‌ای خاصه در دولت روحانی بیش از دو سال پیگیری شد و همه نیرو‌ها ضمن اینکه بسیج شدند و رهبری این مذاکرات را تایید کردند، این دستاورد در شورای امنیت سازمان ملل نیز به تایید رسید و مردم هم از اینکه دستاوردی در عرصه سیاسی و دیپلماسی حاصل شده راضی و خشنود بودند.


وی با اشاره به اینکه بدعهدی آمریکا به کشور‌های ذی نفع خسارت وارد کرده و باید ضرر و آسیب که به یک تعهد چند جانبه وارد شده جبران شود گفت: صحبت دکتر روحانی که مخاطب آن آمریکا بود تاکید داشت که این کشور در سیاست خارجی خود دیوار بی اعتمادی را هر روز بلندتر می‌کند و سال به سال یک طبقه بر این دیوار اضافه می‌کند، بطوریکه نمی‌شود از پشت آن چیزی را در آینده دید.


عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ایران در سیاست‌های منطقه‌ای خود به دنبال دفاع مشروع از منافع و دفاع از حاکمیت سرزمینی کشور است، چون متغیر ناامن سازی در خارج از مرز‌های ایران برای ورود به داخل کشور برنامه ریزی شده و اگر چنین چیزی دیده شود این هشدار را می‌دهیم که جلوی چنین ترفند‌هایی را از هر طریق می‌گیریم.


منبع: جام‌جم آنلاین


انتهای پیام/4001


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته