دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

مسئولان هواپیمایی کشور در جلسه پاسخگویی به مجلس حاضر نشدند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مسئولان سازمان هواپیمایی کشور بدون دلیل در این جلسه حاضر نشده‌اند و اگر در جلسه بعدی که در کمیسیون تشکیل می‌شود، باز هم حاضر نشوند، پرونده عدم حضور آن‌ها بی‌شک به دادگستری و قوه قضاییه اعلام خواهد شد.
کد خبر : 298653

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص نشست این کمیسیون در روز یکشنبه 31 تیرماه با مسئولان ذی‌ربط در سازمان هواپیمایی کشور درباره علل سقوط هواپیمای(ART) شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران - یاسوج اظهار کرد: مسئولان هواپیمایی کشور در این جلسه حاضر نشدند و قرار شد جلسه دیگری در همین خصوص هفته جاری یا هفته آینده ترتیب داده شود.


وی افزود: طبق قانون اگر مدعوین جلسه کمیسیون اصل نود از مقامات دولتی و کارکنان دولت باشند باید در روز و تاریخ تعیین شده در کمیسیون حضور داشته باشد درصورت عدم حضور مجازات دارد و پرونده آن‌ها قابلیت این را دارد که به دادگستری برای محاکمه ارجاع شود.


سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: مسئولین دولتی در حد وزیر هم اگر درجلسه کمیسیون نتوانند حاضر شوند از قبل علت عدم حضور خود را باید به کمیسوین اصل ۹۰ اعلام کنند، اما متاسفانه مسئولان سازمان هواپیمایی کشور بدون دلیل در این جلسه حاضر نشده‌اند و اگر در جلسه بعدی که در کمیسیون تشکیل می‌شود باز هم حاضر نشوند پرونده عدم حضور آن‌ها بی شک به دادگستری و قوه قضائیه اعلام خواهد شد.


وی در خصوص محور موضوعات جلسه گفت: یکسری نکات مبهمی در خصوص علت سقوط، مقصر بودن یا نبودن خلبان و یا وجود نقص فنی در هواپیما وجود داشت که ما از مسئولین سازمان هواپیمایی کشور دعوت کردیم نکات مبهم را برای ما روشن کنند.


شایان ذکر است که روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، هواپیمای مسافربری مسیر تهران به یاسوج متعلق به خطوط هواپیمایی آسمان در منطقه سمیرم در جنوب اصفهان به کوه دنا در منطقه کوهستانی پادنا برخورد کرد که متاسفانه باعث کشته شدن همه۶۰ مسافر و ۴ خدمه پروازی هواپیما شد.


منبع: راه دانا


انتهای پیام/4001


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته