دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1393 - 10:49

اوباما: ایران به مفاد توافقنامه موقت پایبند بوده است/ تمدید مذاکرات بی‌فایده است

رئیس‌جمهوری آمریکا درباره مهلت مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران که مهلت آن ماه مارس آینده پایان می‌یاید تاکید کرد که تمدید این مهلت بی‌فایده است.
کد خبر : 2986

به‌ گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رویترز، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: کشورهای گروه 5+1 توافقی را پیشنهاد کرده‌اند که اجازه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای را به ایران می‌دهد و در این حال تضمین می‌کند که ایران برای ساخت سلاح اتمی تلاش نخواهد کرد.


براساس این گزارش، «اوباما» همچنین گفت که اختلافات میان دو طرف در جریان مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ کاهش پیدا کرده است و ایران به مفاد توافقنامه موقت پایبند بوده است.


رئیس‌جمهوری آمریکا که در کاخ سفید و پس از دیدار با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان صحبت می‌کرد، افزود: موضوع توافق هسته‌ای با ایران دیگر فنی نیست، بلکه به اراده سیاسی بستگی دارد.


وی گفت که ایران قاعدتا باید بتواند پیشنهاد قدرت‌های جهانی را بپذیرد، اما معلوم نیست که چنین موضوعی تحقق خواهد یافت یا نه.


دو طرف مذاکره برای خود دو مهلت تعیین کرده‌اند. مهلت نخست برای توافق کلی تا پایان ماه مارس و مهلت دوم تا پایان ماه ژوئن آینده برای دستیابی به توافقی جامع تعیین شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب