دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 16:25
معاون وزیر ورزش و جوانان:

اگر برنامه‌ریزی کنیم می توانیم حرف اول را بزنیم

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر در آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم، می‌توانیم حرف اول را در آسیا بزنیم.
کد خبر : 298547

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محمدرضا داورزنی در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون بدمینتون و در جمع اعضای مجمع گفت: اینکه می‌گوییم کشورهای شرق آسیا ظرفیت و امکانات‌شان در سطح جهان است و از ما جلوتر هستند را قبول ندارم. به عنوان عضوی از خانواده ورزش که کار کردم، این اعتقاد را دارم اگر در هر رشته‌ای برنامه داشته باشیم می‌توانیم در آسیا حرف اول را بزنیم و در میان 10 کشور برتر جهان باشیم.


وی ادامه داد: البته کار ساده‌ای نیست اما اینکه تسلیم باشیم و بگوییم اینکه شرق آسیا از ما جلوتر است، این نظر را نمی‌پسندم چون در رشته‌های دیگر مانند ووشو و تکواندو بچه‌های ما ثابت کردند می‌توان به آنها رسید و با برنامه کار کرد.‌ در جلسات با دوستان هم گفتیم ما از بدمینتون انتظار داریم و آرمانی در ذهن‌مان است که به عنوان یک ایرانی فکر می‌کنم می‌شود به آن رسید و راهکارش این است که همه با هم کمک کنیم.
داورزنی گفت: زحمات کشیده شده را نادیده نمی‌گیرم اما سقف پروازمان را بالاتر ببریم و به سمت قله‌های وسیع‌تر حرکت کنیم. باید براساس پروسه 8 ساله به سمتی حرکت کنیم که در زمره کشورهای برتر آسیا باشیم و این شدنی است. ظرفیت استعدادهای ما به گونه‌ای است که می‌توان به این سطح رسید. در رشته‌های مختلف ورزشکاران ثابت می‌کنند با وجود ‌تحریم‌ و محدودیت‌ها جزء برترین‌ها در جهان هستند. بپذیرید اگر برنامه و استراتژی برای حرکت به سمت قله افتخار در بدمینتون داشته باشیم، می توانیم به آن برسیم.


وی با اشاره به مشکلات مالی اظهار کرد: کار بدون چالش نمی‌شود و اگر همه چیز مهیا بود همه می‌توانستند به آن برسند. اینکه ما جزء 12 یا 16 کشور اول آسیا باشیم، خوب است اما باید هدفمان اول آسیا باشد.‌ اگر به خودمان تلقین کنیم تا شرق آسیا است، هیچ وقت نمی‌توانیم بهترین تیم قاره باشیم. هر از چند گاهی یک ستاره ظهور می‌کند و بعد آن هم تمام می‌شود، چون استراتژی و برنامه‌ای نیست. باور دارم می‌توانیم موفق شویم البته سخت است و نیاز به برنامه دارد. نباید همه چیز را در خانه بدمینتون در خیابان حجاب دید بلکه باید از تمام ظرفیت‌ها در سراسر ایران و از تجربیات کسانی که المپیک و جهان را تجربه کرده اند، استفاده کرد.


داورزنی در پایان تاکید کرد: اینکه بگوییم جزء 12 یا 14 تیم اول آسیا هستیم خیلی شایسته ایران نیست.‌ البته گلایه‌ای نداشته باشید ما منکر زحمات نمی‌شویم اما انتظار خودم را می‌گویم چون رشته‌های دیگر ثابت کردند که می‌توان به سطوح بالا آسیا و جهان رسید.


انتهای پیام/4057


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته