دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 15:32
حاشیه‌نگاری خبرنگار آنا از حیاط دولت؛

عطش خبرنگاران برای تعیین تکلیف نوبخت/ همتی نخستین تغییر در تیم اقتصادی دولت

دیدار خبرنگاران با اعضای دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت امروز در حالی برگزار شد که خداحافظی نوبخت از دولت سوژه داغ همه خبرگزاری‌ها بود.
کد خبر : 298529

گروه سیاسی خبرگزاری آنا- آرزو نوروزجم، حیاط پاستور امروز بعد از نشست هیات وزیران بر خلاف چهارشنبه‌های قبل شلوغ‌تر و البته گرم‌تر بود. تقریبا خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران همه رسانه‌ها آمده بودند و ظاهرا سوژه داغشان نوبخت بود.


ساعت حدود 11:30 بود که اجازه ورود به حیاط پاستور به خبرنگاران داده شد. هوا به قدری گرم و طاقت فرسا بود که کوچکترین سایه‌ای که وجود داشت مأمن و پناه اصحاب رسانه بود تا وزرا یک‌به‌یک از جلسه بیرون بیایند و به سوالات آنها پاسخ گویند.


قبل از شروع برنامه، خبر تقدیر رئیس جمهور از ولی‌الله سیف در فضای مجازی منتشر شد، خبری که کم ‌و بیش شنیده شده بود و همه منتظر ورود رئیس جدید بانک مرکزی بودند.


اتفاقی که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت هم آن را رسانه‌ای کرد و نوشت: صبح امروز حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از رای اعتماد هیات دولت به عبدا‌لناصرهمتی برای جایگزینی با ولی‌الله سیف از رئیس کل قبلی بانک مرکزی تقدیر و تشکر کرد.


مرتضی بانک اولین نفر از مردان کابینه حسن روحانی بود که وارد حیاط شد، در گوشه‌ای از حیاط به سوال برخی خبرنگاران پاسخ داد.


جلسه هیات دولت تمام شد و وزرا کم‌کم برای پاسخگویی میان اهالی رسانه آمدند.


موضوع داغ یارانه کاغذ چیزی بود که عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موردش توضیح داد و گفت: قیمت کاغذ در فضای نشر و مطبوعات تعیین شده و اگر بیش از این قیمت عرضه شود، سازمان حمایت برای برخورد جدی تعهد داده است. وزارت فرهنگ و ارشاد مسئول پیگیری کننده نیست و سازمان حمایت باید این موضوع را پیگیری کند.


سید محمود بطحایی وزیر آموزش و پرورش هم در میان خبرنگاران از شهریه مدارس صحبت کرد و گفت: مدارس دولتی اجازره دریافت شهریه به هیچ وجه و با هیچ بهانه‌ای را ندارند، دریافت وجه در مدارس دولتی غیر مجاز است. شما اسم مدرسه و منطقه را بدهید تا وزارت آموزش و پرورش پیگیری کند.


در کنار این گفت‌وشنودها اما بحث داغ کناره‌گیری محمدباقر نوبخت از دولت بود. سخنگوی دولت که میان خبرنگارها آمد، سوال همه یک چیز بود «آیا از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اید؟» سوالی که رئیس سازمان برنامه و بودجه محکم و قاطع پاسخ آن را داد. برای استعفا و کناره‌گیری اعلام آمادگی کرده‌ام اما رئیس جمهور نپذیرفت.


پاسخ نوبخت اما خبرنگارها را قانع نکرد؛ بنابراین هر کدام سوال را به نوعی طرح کردند. یکی از سمت و سوی سازمان برنامه و بودجه سوال می‌کرد و یکی دیگر از جهت سخنگویی دولت، برخی هم گمانه‌زنی‌هایی را برای جایگزینی عنوان کردند که نوبخت پاسخ داد: الان زمان مناسبی برای تسویه حساب سیاسی نیست.


عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست هم پس از هفته‌ها دوری از دوربین و ضبط خبرنگاران میان جمعیت ریکوردر به دست آمد و از آتش‌سوزی هورالعظیم گفت و در جواب به خبرگزاری آنا برای برنامه‌های این سازمان جهت رفع آلودگی ناشی از آتش‌سوزی بیان داشت: برنامه نداریم، مردم ماسک بزنند.


معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم از موضوع تکراری فیلتر تلگرام صحبت کرد و گفت: دولت در فیلتر تلگرام نقشی نداشت و این اتفاق براساس دستور قضایی بود.
حسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت هم در جمع خبرنگاران از تدابیر وزارتخانه‌ متبوعش حرف زد و اظهار کرد: در مورد وضعیت دارو فعلا مشکلی نداریم. تلاش می‌کنیم که مشکلی پیش نیاید و با کمبود دارو مواجه نشویم.


علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در جمع خبرنگاران از وضعیت معیشت مردم گرانی بازار حرف زد و گفت: قرار است در مورد حقوق و دستمزد تجدید نظر کنیم، اما افزایش قدرت خرید به روش‌های دیگر و همچنین کمک به بهبود و تثبیت قیمت‌ها برای خانواده‌ها را در نظر داریم، تصمیماتی برای آن گرفته شده است.


عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمود حجتی، محمدجواد آذری‌جهرمی، سید محمود علوی، علی عسگری، عباس آخوندی، سلطانی‌فر، محمد نهاوندیان، امیر حاتمی هم از جمله مردان دیگر دولت بودند که امروز پاسخگویی به خبرنگاران را با یک دست تکان دادن از حیاط پاستور تمام کردند.


البته محمدجواد ظریف، منصور غلامی، آوایی و محمود واعظی هم از غایبان امروز حیاط دولت بودند.


انتهای پیام/4068


انتهای پیام/

برچسب ها: هیأت وزیران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته