دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 15:44

تغییر مسیر هواپیمای صلیب سرخ یمن از سوی عربستان

ائتلاف عربی به رهبری عربستان در اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی مسیر پرواز هواپیمای کمیته جهانی صلیب سرخ را بعد از پرواز از فرودگاه صنعا به سمت جیبوتی تغییر داد.
کد خبر : 298526

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری المسله، ائتلاف عربی به رهبری عربستان با ادعای اینکه هواپیمای صلیب‌سرخ حریم هوایی یمن را نقض و سرنشینانش را در معرض خطر قرار داد این هواپیما را رهگیری و مجبور به فرود در فرودگاه جازان کرد.


این در حالی است که عربستان از ابتدای تجاوز به یمن تاکنون بارها مانع ورود هواپیماها و کشتی‌های حامل کمک‌های انسان دوستانه به این کشور شده است.


محمد علی حوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به این اقدام در کاربری توییتر خود نوشت: «ما اقدام متجاوزان آمریکایی – سعودی و ائتلاف آنها در ربودن هواپیمای صلیب سرخ و تغییر دادن مسیر پروازی محکوم می‌کنیم. این اقدام گواه رفتار کسانی است که خواهان صلح نیستند.»


وی با محکوم کردن تداوم محاصره هوایی یمن و پاسخ مثبت ندادن به خواسته‌های فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن برای بازگشایی فرودگاه صنعا افزود: «اینگونه تحرکات جنایت عمدی ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ اقتصادی علیه ملت یمن است زیرا آنها به‌دنبال وخیم‌تر کردن وضعیت معیشتی در یمن هستند.»


انتهای پیام/ 4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته