دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 16:09
با حضور وزیر بهداشت؛

اورژانس هوایی شهرکرد افتتاح می‌شود

رئیس اورژانس هوایی کشور گفت: اورژانس هوایی شهرکرد عصر امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر : 298525

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اورژانس کشور، محمد سرور از افتتاح پایگاه هوایی شهرکرد، امروز با حضور وزیر بهداشت خبر داد و گفت: اورژانس هوایی شهرکرد، سی و پنجمین پایگاه اورژانس هوایی کشور است و این پایگاه با همکاری و توافق انجام شده با ارتش هوا نیروز‌ جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی می‌شود.


وی با بیان اینکه با همکاری ارتش هوا نیروز‌ ۸ پایگاه جدید اورژانس در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود، افزود: خدمات اورژانس هوایی شهرکرد با استقرار بالگرد ارتش هوا نیروز‌ از امروز فعال می‌شود و این پایگاه به دلیل ارتفاع بالای استان چهارمحال‌وبختیاری و صعب‌العبور بودن راه‌های ارتباطی بین نقاط مختلف از اهمیت خاصی در کشور برخوردار است.


سرور عنوان کرد: بالگرد مورد استفاده در اورژانس هوایی شهرکرد متناسب با شرایط اقلیمی این منطقه است و توانایی پرواز در ارتفاعات بالا را دارد.


وی اضافه کرد: بالگرد اورژانس هوایی شهرکرد به صورت خرید خدمتی از ارتش هوا نیروز‌ تحویل گرفته شده است، تا در فصول سرد سال و هنگام بارش برف و بوران، خدمات فوریت‌های پزشکی از طریق اورژانس هوایی به مصدومان داده شود.


رئیس اورژانس هوایی کشور عنوان کرد: در هنگام بسته شدن راه‌های ارتباطی با کمک اورژانس هوایی می‌توان خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم رساند.


نجات مصدومان ترافیکی محور شهرکرد- خوزستان با اورژانس هوایی


سرور تأکید کرد: استان چهار محال بختیاری در مسیر مواصلاتی‌ با استان خوزستان است از این رو متأسفانه حوادث ترافیکی در جاده‌های دو استان زیاد اتفاق می‌افتد.


وی اضافه کرد: اورژانس هوایی شهرکرد می‌تواند در انتقال مصدومان حوادث ترافیکی به مراکز درمانی مؤثر باشد.


رئیس اورژانس هوایی کشور اظهار کرد: کارگاه اورژانس هوایی در شهرکرد به منظور آموزش سوپروایزر‌های مراکز درمانی استان، تکنسین‌های جاده‌ای،‌ تکنسین‌های اورژانس شهری و پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی برای فعالیت در پایگاه اورژانس هوایی شهر کرده است.


انتهای پیام/4044


انتهای پیام/

برچسب ها: اورژانس هوایی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته