دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1397 - 06:58
رئیس سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با آنا:

پیگیر بازگشت اثر تاریخی هخامنشی از آمریکا هستیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص رای دادگاه آمریکا برای بازگشت اثر تاریخی هخامنشی اظهار کرد: ما چند پرونده با آمریکایی‌ها داریم و پرونده سرباز هخامنشی یکی از پرونده‌های مهم‌مان بود که وزارت امور خارجه و دفتر حقوقی ریاست جمهوری در این خصوص خیلی کمک کردند.
کد خبر : 298512

علی‌اصغر مونسان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری آنا با اشاره به اعلام حکم دادگاه فدرال آمریکا برای بازگشت نقش برجسته سرباز هخامنشی به ایران گفت: سازمان میراث‌فرهنگی مدت‌ها پیگیر بازگشت این آثار تاریخی بود، که دیوان عالی آمریکا خوشبختانه رای بر برگشت آن سرباز هخامنشی‌ داد و ما در حال پیگیری هستیم که این حکم اجرایی شود.


وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی برای بازگشت سایر آثار تاریخی ایران اقدام کرده است ادامه داد: در این خصوص چند پرونده با آمریکایی‌ها داریم که این یکی از پرونده‌های مهم‌مان بود که انصافاً برای حل و فصل شدن این پرونده هم وزارت امور خارجه و هم دفتر حقوقی ریاست جمهوری خیلی کمک کردند.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: این کار بسیار مهمی بود چرا که این اثر از طرف آمریکایی‌ها داشت به حراج گذاشته می‌شد، خوشبختانه اول حکم توقف حراجش را گرفتیم و اخیراً هم دادگاه رای به عودتش به ایران داد و حالا هم مراحل برگشتش به ایران در حال پیگیری است.


مونسان در خصوص تاریخ بازگشت این اثر تاریخی افزود: متاسفانه فعلا تاریخ دقیقی برای بازگشت به ایران مشخص نشده است، اما کارهای حقوقی‌اش در حال انجام است.


انتهای پیام/4068


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته