دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 12:39

سرعت چه میزان در تصادفات رانندگی نقش دارد؟

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به رانندگان توصیه کرد تا همواره در معابر شهری سرعت مطمئنه را رعایت کنند، تا کاهش زاویه دید و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه باعث وقوع سوانح ناگوار رانندگی نشود.
کد خبر : 298407

مسعود جبارزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری آنا با بیان اینکه هریک کیلومتر افزایش سرعت تنها 36 ثانیه در زمان راننده صرفه‌جویی می‌کند ولی احتمال تصادف منجر به مرگ را تا پنج برابر افزایش می‌دهد، اظهار کرد: هر چه سرعت خودرو بالاتر می‌رود زاویه دید راننده کمتر می‌شود؛ یعنی هنگامی‌که فرد کنار خودرو در حالت بی‌جنبشی ایستاده‌، 180 درجه به گوشه و کنار تسلط دارد.
وی ادامه داد: وقتی پشت فرمان می‌نشیند این زاویه به 110 درجه کاهش می‌یابد و وقتی سرعت خودرو به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد، راننده تنها سه درجه زاویه دید دارد و از ترس ناگزیر است 600 متر جلوتر را رصد کند. در حالی‌ که در سرعت‌های پایین نیاز است تنها 30 متر جلوتر را همراه با مناظر گوشه و کنار کنترل کند.
وی در همین راستا به رانندگان توصیه کرد: همواره در معابر شهری سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا کاهش زاویه دید و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه باعث وقوع سوانح ناگوار رانندگی نشود.


انتهای پیام/4039


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته