دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1394 - 10:27
در گفت‌وگو با آنا

فرهنگی: منتظر توافق دو فراکسیون‌ سیاسی مجلس در معرفی نامزدهای کمیسیون ویژه هستیم/ نباید شاهد تشتت در صحن علنی مجلس باشیم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای، درباره زمان انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام، گفت: هنوز دو فراکسیون سیاسی مجلس با یکدیگر توافق نکرده‌اند، این هفته اگر فراکسیون‌ها نتوانستند فهرست اعضای خود را جمع‌بندی کنند، هفته آینده فرصت دارند نامزدهای خود را معرفی کنند.
کد خبر : 29840

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تاریخ انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای، اظهار کرد: فعلا منتظریم که دو فراکسیون‌ اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با یکدیگر توافق کنند تا تشتت در صحن علنی مجلس اتفاق نیفتد.


نماینده مردم تبریز در مجلس در پاسخ به این سؤال که «شما عضو کدام‌یک از فراکسیون‌ها هستید و موضع فراکسیون شما درباره اجماع فهرست اعضای کمیسیون ویژه چیست؟» گفت: من در جلسات هر دو فراکسیون شرکت می‌کنم و امروز هم در جلسه فراکسیون رهروان ولایت حضور داشتم، اما در نشست امروز این فراکسیون تصمیمی در این خصوص گرفته نشد.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، همچنین درباره نحوه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک در مجلس بیان کرد: آن چیزی که مطرح است گزارش وزارت امور خارجه است. هفته گذشته و در روز ارائه گزارش وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس، متن توافق (برجام) تقدیم رئیس مجلس شد، اما کمی بعد وزارت امور خارجه این گزارش را برای اصلاح مطالبه کرد؛ بنابراین ما تأکید داریم که این ترجمه دقیق باشد.


فرهنگی خاطرنشان کرد: بررسی برجام در مجلس فعلا در حد گزارش وزارت امور خارجه است و اگر بخواهد به صورت لایحه بررسی شود، باید به تصویب هیئت دولت برسد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته