دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 10:54
پیشنهاد ترامپ به اروپایی‌ها؛

بیایید با هم تعرفه‌ها را حذف کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر شخصی خود نوشت: ما آماده لغو تعرفه‌های تجاری با اتحادیه اروپا و برداشتن همه موانع معاملات با آن‌ها هستیم اما اروپایی‌ها آمادگی این کار را ندارند.
کد خبر : 298367

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» که قرار است با رئیس کمیسیون اروپا در خصوص تعرفه‌های تجاری پرحاشیه وضع‌ شده توسط آمریکا گفت‌وگو کند، با انتشار پستی در توئیتر در این خصوص اظهار نظر کرد. «ژان کلود ژاکنر» و ترامپ روز چهارشنبه در واشنگتن با یکدیگر دیدار خواهند کرد.


وی در توئیتر شخصی خود نوشت: «نماینده اتحادیه اروپا برای مذاکره جهت یک توافق تجاری به به واشنگتن می‌آید. من ایده‌ای برای آن‌ها دارم. هم آمریکا و هم اتحادیه اروپا تمام تعرفه‌ها، موانع و یارانه‌ها را رها کنند. به این صورت در نهایت می‌توان این (حالت) را بازار آزاد و تجارت عادلانه نامید. امیدوارم که آن‌ها این کار را انجام دهند. ما آماده (انجام این ایده هستیم) اما آن‌ها آماده (این کار) نیستند.»



«پاول رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز سه‌شنبه در جریان یک کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد تنش تجاری میان آمریکا و اروپا نهایتاً به کاهش موانع تجارت میان دو طرف ختم شود.


روابط تجاری میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا از زمانی که ترامپ در ماه ژوئن سال جاری میلادی روی فولاد و آلومینیوم وارداتی از اروپا تعرفه‌های سنگین تجاری اعمال کرد به تنش کشیده شد. اروپایی‌ها هم در مقابل این اقدام ترامپ دست به عمل متقابل زدند و تعرفه‌های سنگین برای کالاهای آمریکایی وضع کردند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب