فرهنگسازی پاشنهآشیل اقتصاد ملی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، تاجیک در نشست تخصصی رسانه و اقتصاد مقاومتی با عنوان ستاد مردمی اقتصاد و رسانه که از سوی انجن علمی اقتصاد شهری ایران در فرهنگسرای رسانه برگزار شد با اشاره به مطالعه نقش رسانههای نوین در ترویج راهکارهای حمایت از تولید نوین عنوان کرد: ما به دنبال این بودیم که راهکار کاربردی و عملی در این زمینه ارائه دهیم.
وی افزود: در این حوزه پژوهشهای صورت گرفته در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داریم و روشهای حمایت از تولید ملی را استخراج کرده و پرسشنامه تهیه شده و بین افرادی که تحصیلات آکادمیک داشتند توزیع کرده و در نهایت به تصمیمسازی رسیدیم.
این پژوهشگر اقتصاد شهری خاطرنشان کرد: برخی نظریات خام در این زمینه وجود داشت که مهمترین نظریات به نظریه ملی گرایی در مصرف رسیدیم و در نهایت به تعدادی روش دست یافتیم.
وی یادآور شد: تبلیغ برای خرید کالای ایرانی، مطالبه کیفیت از تولیدکنندگان داخلی، تقبیح خرید کالای خارجی، تاکید بر ایجاد شغل برای جوانان، مطالبه کیفیت از تولیدکنندگان داخلی ازجمله راهکارهای به دست آمده برای تقویت اقتصاد داخلی بوده است.
وی با اشاره به مهمترین دستاوردها و نتایج نظرسنجی صورت گرفته بیان کرد: فرهنگسازی برای تولید کالای داخلی از مهمترین نتایج این نظرسنجی بوده است.
تاجیک با اشاره به اینکه تلگرام بیشترین اثر را برای فرهنگسازی در مصرف کالای داخلی را داشته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه فقر سواد رسانهای را شاهد هستیم و باید در زمینه سواد رسانهای تلاش بیشتری صورت گیرد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/