دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 03:12
رویترز؛

سیاست جدایی کودکان مهاجر از والدین برای آمریکا یک زنگ خطر است

طبق قانون وضع‌شده دونالد ترامپ 463 خانواده مهاجر که وارد آمریکا شده‌اند به احتمال زیاد باید بدون فرزندان خود برگردند، وکلای مهاجرت آمریکا اعلام کرده‌اند که وجود کودکان بدون والدین در آمریکا خطرناک است و دولت ترامپ باید تکلیف این کودکان را مشخص کند.
کد خبر : 298286

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، بیشتر از 450 خانواده مهاجر که از بچه‌های خود هنگام ورود به آمریکا به صورت غیرقانونی جدا شده بودند دیگر نمی‌توانند در آمریکا بمانند و باید بچه‌های خود را بگذارند و برگردند.


این قانون را یکی از دادگاه‌های فدرال آمریکا و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا را اعلام کرده است اما این دادگاه اعلام نکرده دلیل اینکه چرا این خانواده‌ها باید فرزندان خود را ترک کنند چیست.


طبق گزارش رویترز قرار است وکلای دولتی آمریکا عدم حضور بچه‌ها بدون خانواده‌ها را بررسی کنند و همچنین قرار است تا پنجشنبه متنی را برای ارائه به دولت دونالد ترامپ آماده کنند و از دولت بخواهند تا بچه‌ها را به والدین خود برگردانند. چرا که برخی از مقامات دولتی گفته‌اند تعدادی از این خانواده‌ها باید بدون فرزندانشان به کشور خود برگردند .


از زمانی که ترامپ سیاست عدم تحمل مهاجران را اعلام کرده و قانون مهاجرت‌های غیرقانونی را در ماه آپریل(فروردین) وضع کرده است؛ حدود 2500 کودک از والدین خود جدا شده‌اند. این قانون قرار بود تا ماه جون(تیر) بازنگری بشود اما تاکنون این اتفاق نیافتاده است .


یکی از قضات ایالتی آمریکا به اسم "دانا سابرا" در ایالت ساندیگو، ماه گذشته از دولت درخواست کرد و آن را موظف کرد این بچه‌ها را به خانواده‌های خود بازگرداند.


روزدوشنبه اما دولت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد 917 خانواده قانونا نمی‌توانند فرزندانشان را همراه خود به کشورشان برگردانند.


این تعداد شامل خانواده‌های است که قبلا بازگرداننده شده‌اند و افرادی که در کمپ‌های مهاجرین غیرقانونی زندگی می‌کنند .


وکلای مربوط به مهاجرن آمریکا گفته‌اند که جدا کردن بچه‌ها از والدین خود برای دولت آمریکا یک زنگ خطر است که می‌تواند مشکلات زیادی را در زمینه مهاجرت کودکان به وجود بیاورد .


آنها به دولت ترامپ تاکید کرده‌اند که باید تا روز پنجشنبه تکلیف این کودکان مشخص شود .


انتهای پیام/4068


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته