دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 20:26
توسط انجمن علمی اقتصاد شهری ایران؛

نشست بررسی مشکلات مسکن در ستاد مردمی اقتصاد و رسانه برگزار شد

نشست بررسی چالش‌های حوزه مسکن با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اساتید دانشگاه توسط انجمن علمی اقتصاد شهری ایران برگزار شد.
کد خبر : 298268

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، نشست بررسی مشکلات و مسائل حوزه مسکن عصر امروز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان بخش مسکن، اساتید دانشگاه و مسئولان انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.


در این نشست تخصصی چالش‌های پیرامون حوزه مسکن به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و همچنین نقش رسانه‌های نوین در ترویج راهکارهای حمایت از تولید ملی ارائه شد.


این نشست در راستای مقابله با تهاجم اقتصادی آمریکا علیه ایران و استفاده از قدرت نرم رسانه‌ها و کارشناسان داخلی در این میدان برگزار شد تا در فرآیند استفاده از توان کارشناسان آگاه و حداکثرسازی همدلی و همکاری شهروندان برای عبور کم‌هزینه از مشکلات اقتصادی یا غلبه‌بر آنها مشارکت فعال داشته باشند.


به گزارش آنا، حمیدرضا حسینی‌ دانا در گفت‌وگو با آنا گفته بود: نشست علمی بررسی مشکلات حوزه مسکن با حضور نمایندگان مجلس، اعضای اتحادیه املاک و تعدادی از مسئولان دولتی روز سه‌شنبه دوم مرداد برگزار می‌شود.


وی افزود: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران همواره بررسی جوانب نام‌ سال‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد، از آنجایی که امسال به نام حمایت از کالای ایرانی گذاشته شده است ما را ناگزیر کرد که به این موضوع بپردازیم.


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، بیان کرد: انتخاب موضوع مسکن در نشست اول ستاد مردمی اقتصاد و رسانه به دلیل مصوبه اخیر شورای هماهنگی اقتصاد کشور بود، براساس این مصوبه از رسانه‌ها برای آماده‌سازی جو اجتماعی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن کمک خواسته شد و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری در روزهای اخیر ما را مطمئن کرد که برای موضوعات مبتلابه مردم که راهکارهای کمی وجود دارد، ورود کنیم.


وی ادامه داد: این روزها که موسم نقل و انتقالات مستاجران و خرید و فروش ملک است، با رشد بی‌سابقه نرخ اجاره‌بها و فروش ملک مواجه هستیم، این معضل ما را مشتاق کرد که برای یافتن راه‌حل به این موضوع بپردازیم و راهکار علمی ارائه دهیم.


حسینی دانا گفت: راهکارهای به دست‌آمده این نشست را به صورت 2 بسته جمع بندی خواهیم کرد و یکی را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم که از این طریق به دست مردم برسد و دیگری را به مسئولان مربوطه برای اتخاذ تصمیمی مناسب ارائه خواهیم کرد.


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، یادآوری کرد: پیش از این ما به سرفصل‌های موضوع سال گذشته که اقتصاد مقاومتی بود ورود کردیم و در این زمینه 12 نشست برگزار کردیم و پژوهش‌هایمان را به سازمان‌های مربوطه ارائه دادیم.


پژوهشگر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران تاکید کرد: باید بدانیم که برای حل مشکلات کنونی کشور دیگر راست و چپ معنی ندارد، چرا که دشمن همه ما را هدف گرفته است؛ باید با کمک یکدیگر به سمت حل معضلات کشور پیش رویم، باید از ظرفیت پژوهشگران و دانشگاهیان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برای حل مشکلات کشور استفاده شود، فقط از این طریق است که می‌توان راهکارهای علمی و عملیاتی را یافت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته