دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1394 - 16:57

سامانه نوین تائید خدمت دارو آغاز به کار کرد

مدیرکل دفتر امور بیمه های تکمیلی و دارو و تجهیزات پزشکی سازمان بیمه سلامت ایران از آغاز به کار سامانه نوین تائید خدمت دارو در کشور خبر داد.
کد خبر : 29826

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر کیوان تاج بخش ضمن بیان این مطلب که تائید اینترنتی خدمات دارویی طرحی است که از ابتدای مرداد ماه سالجاری در کشور عملیاتی و اجرایی شد، گفت: الکترونیکی کردن فرآیندها در حوزه ارائه خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی باعث افزایش سطح رضایتمندی بیمه شدگان و داروخانه‌های طرف قرارداد و بهره وری بیشتر سازمانی می‌شود.


مدیرکل دفتر امور بیمه‌های تکمیلی و دارو و تجهیزات پزشکی سازمان بیمه سلامت ایرانیان، تصریح کرد: در این سازمان نسخ بالاتر از سقف ریالی تعیین شده، نسخ حاوی داروهایی با شرط اندیکاسیون و یا مشمول دریافت یارانه نیازمند تایید نسخ است که با اجرای این فرآیند و راه اندازی سامانه مذکور کاهش مدت زمان انتظار بیمه شدگان در داروخانه، کاهش تردد بیماران بین داروخانه‌ها و ادارات کل بیمه سلامت استانی، ایجاد پرونده الکترونیک سلامت در خصوص دریافت دارو و ... حاصل می‌شود.


تاج بخش با بیان اینکه سامانه نوین تایید خدمت دارو باعث کاهش سرعت انجام عملیات می‌شود، افزود: این سامانه موجب جلوگیری از موازی کاری و ورود دوباره اطلاعات نسخ در داروخانه‌ها شده است.


وی از مهم‌ترین مزایای این سامانه را دسترسی به آمار شفاف و یکپارچه دارو دانست و عنوان کرد: با در اختیار داشتن آمار شفاف، کنترل و بهینه سازی منابع بیش از قبل صورت می‌پذیرد؛ به نحوی که می‌توان از آن در برنامه‌ریزی های آتی نیز بهره برد.


تاج بخش اضافه کرد: این طرح در راستای سهولت در دسترسی به خدمات و با همکاری ادارات کل بیمه سلامت استان‌ها و داروخانه‌های بخش دولتی و خصوصی در کشور به اجرا درآمده است.


وی فاز بعدی عملیات اجرای این طرح را حذف کارت هوشمند برای بیماران خاص و ایجاد نسخ الکترونیکی از داخل مطب عنوان کرد و گفت: این امر زمینه ساز راه اندازی نسخ الکترونیکی برای تمامی بیمه شدگان در کشور است.


انتهای پیام/

برچسب ها: تجهیزات پزشکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته