دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 19:07
تحلیلگر مسائل سیاسی:

سخنان روحانی نشانه انسجام و اقتدار نظام است/ بستن تنگه هرمز، آخرین برگ برنده ایران است

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی، پاسخ روحانی به تهدیدهای ترامپ را نشانه قوت، اقتدار و انسجام ملی نظام جمهوری اسلامی در سطح بالایی دانست و گفت:‌ ایران از اقتدار بالایی برای تقابل با شیوه‌های تهاجمی آمریکا برخوردار است و تهدیدها نمی‌تواند منجر به این شود که تهران از مواضع خود عقب‌نشینی کند.
کد خبر : 298245

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسن روحانی روز یکشنبه در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: «امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ندارد. آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است.»


صحبت‌های رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با واکنش همتای آمریکایی خود مواجه شد و دونالد ترامپ ساعت هفت صبح روز دوشنبه به وقت واشنگتن، پاسخ همتای ایرانی خود را در توئیتی عصبانی و با حروف بزرگ انگلیسی نوشت: «دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن. شما تاوان آن را خواهید داد، به طوری که در طول تاریخ افراد کمی چنین تاوانی داده‌اند. ما دیگر کشوری نخواهیم بود که کلمات جنون‌آمیزتان درباره خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مراقب باش!»


در همین رابطه حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزار‌ی آنا گفت: پاسخ کوبنده رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهدیدهای دونالد ترامپ، نشانه قوت، اقتدار و انسجام ملی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح بالایی است.


وی افزود: از آنجایی که رئیس‌جمهور آمریکا از روز اول با اتخاذ شیوه‌های تهاجمی و پرخاشگرانه راه هرگونه تعامل میان تهران و واشنگتن را بسته است لذا به نظر مسئولان جمهوری اسلامی، رئیس‌جمهوری آمریکا شایستگی همکاری و تعامل با ایران را ندارد و تنها زبان زور و اقتدار را می‌فهمد. به همین دلیل پاسخ حسن روحانی به تهدیدهای ترامپ با واکنش مثبت ملت‌های اسلامی نیز مواجه شده که این نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران از اقتدار کاملا بالایی برای تقابل با شیوه‌های تهاجمی آمریکا برخوردار است و تهدیدها نمی‌تواند منجر به این شود که تهران از مواضع خود عقب‌نشینی کند.


هانی‌زاده استفاده از حروف بزرگ در ادبیات زبان انگلیسی را نشانه جدی و عصبانی بودن نویسنده هر متنی می‌داند و تصریح کرد: ترامپ به دلیل عدم ثبات فکری و اینکه نتوانسته سیاست کاملا مثبتی در برابر ملت‌های جهان و کشورهای مختلف اتخاذ کند، اکنون در یک انزوای سیاسی کامل به سر می‌برد. اختلاف آمریکا با بسیاری از کشورها به ویژه روسیه، چین و اتحادیه اروپا نشان می‌دهد رئیس‌جمهور آمریکا سیاست لابی صهیونیست را عملیاتی می‌کند و به همین دلیل پاسخ‌های ترامپ نسبت به رخدادهای منطقه و جهان کاملا انفعالی و از روی عصبانیت است.


این تحلیلگر سیاسی درباره تهدید ایران به بستن تنگه هرمز نیز گفت: بستن تنگه هرمز، آخرین برگ برنده ایران است. بستن این آبراه بین‌المللی با ساده‌ترین ابزارهای نظامی کاملا میسر است ولی ایران نمی‌خواهد با بستن این تنگه استراتژیک، یک چالش امنیتی با جهان و به ویژه کشورهای غربی که از نفت خلیج‌فارس بهره می‌گیرند ایجاد کند و به همین دلیل بستن تنگه هرمز، آخرین گزینه‌ای است که ایران دربرابر آمریکا اتخاد خواهد کرد، هرچند که جمهوری اسلامی ایران شیوه و برگه‌های برنده دیگری در اختیار دارد که به موقع در برابر تهدیدات آمریکا استفاده خواهد کرد.


انتهای پیام/4071/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته