دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 19:05

تیم دانشگاه یزد مقام اول برنامه‌نویسی موبایل مسابقه ملی فن‌آورد را بدست آورد

دو دانشجوی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه یزد در چهارمین دوره مسابقه ملی مهارت‌سنجی فن‌آورد در رشته برنامه‌نویسی موبایل موفق به کسب مقام اول شدند.
کد خبر : 298239

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه یزد، مصطفی مظفری و ابراهیم طاهر‌نژاد دو دانشجوی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه یزد در چهارمین دوره مسابقه ملی مهارت‌سنجی فن‌آورد در رشته برنامه‌نویسی موبایل موفق به کسب مقام اول شدند.


علی‌اکبر تدین رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد با اعلام این خبر گفت: مرحله نخست این مسابقات به صورت اینترنتی برگزار شد و هفت تیم به مرحله نهایی راه یافتند. مرحله نهایی نیز به صورت یک برنامه تلویزیونی برگزار گردید و تیم دانشگاه یزد مقام اول طراحی اپلیکشن اندروید را به دست آورد.


وی با اشاره به اینکه در این دوره بیش از ۱۴ هزار نفر شرکت کرده بودند افزود: این مسابقه در دو مرحله اینترنتی و حضوری برگزار شد که شرکت‌کنندگان در مرحله حضوری در قالب یک برنامه تلویزیونی به رقابت با یکدیگر پرداختند و به نفرات برتر مجموعاً بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان جایزه اهدا شد.


رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد تصریح کرد: مسابقات مهارت‌سنجی فن‌آورد با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ۱۳ رشته برنامه‌نویسی کامپیوتر، برنامه‌نویسی تلفن‌های هوشمند، داده‌کاوی، برق و الکترونیک، جستجوی هوشمند (OSINT)، معماری، گرافیک، انیمیشن، کارآفرینی، Gamification، هوش، سرمایه‌گذاری هوشمند، مساله‌یابی و در بیش از ۲۰ گرایش تخصصی برگزار شد.


تدین گفت: مسابقات مهارت‌سنجی فن‌آورد که با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می‌شود، زمینه رسیدن به پاسخ مشکلات را فراهم کرده است.


به گفته رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد، شرکت‌کنندگان این دوره از فن‌آورد در قالب یک برنامه تلویزیونی به رقابت می‌پردازند تا در نهایت بهترین پاسخ‌ها بتوانند به حل مساله‌ها در کسب‌و‌کارهای حوزه مدیریت هنر و فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه شود.


وی افزود: در هر رشته ۷ تیم در مقابل سه داور، طرح‌های خود را ارائه می‌دهند که ترکیب این داوران شامل یک داور از جامعه دانشگاهی، یک داور تخصصی و یک داور تصمیم‌ساز در حوزه صنفی است.


تدین گفت: مرحله حضوری که به صورت تلویزیونی برگزار می‌شود، دو بخش دارد که در بخش اول، صاحبان راهکارها راه‌حل‌های خود را ارائه می‌دهند و بخش دوم به پرسش و پاسخ حول معیارهای طراحی شده برای سنجش آثار اختصاص دارد.


رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد ادامه داد: در نهایت سه پاسخ برتر معرفی می‌شوند و با آن‌که صاحب راهکار تقدیر می‌شود و صاحب کسب و کار مشکل خود را حل شده می‌بیند، زمینه‌گیری شبکه از ارتباطات بین کارفرمایان و افراد توانمند در حوزه‌های تخصصی ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه یزد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته