دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 17:37
قرارداد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با مرکز افکارسنجی دانشجویان؛

قرارداد 100 میلیون تومانی برای 23 صفحه نظرات مردم! + سند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در قراردادی عجیب با مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، 100 میلیون تومان به این مرکز پول داده تا نظرات مردم را در خصوص طرح جدید ترافیک به این معاونت ارائه کنند؛ قراردادی که بدون انجام تشریفات قانونی و به صورت رانتی به این مجموعه ارائه شده است.
کد خبر : 298211

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکری در صحن علنی شورای شهر اعلام کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران احتمال انعقاد قراردادهایی صوری و خارج از تشریفات برخلاف آئین نامه معاملات شهرداری وجود دارد.


محمد علیخانی اعلام کرد: گویا این قرارداد مبلغ صد میلیون تومان ارزش داشته و لازم به ذکر است فقط 23 صفحه متن دارد. یعنی برای هر صفحه پنج میلیون تومان درنظر گرفته شده است. ماجرا از این قرار بوده که طبق مستندات موجود مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در تاریخ خردادماه پژوهشی حدودا 20 صفحه‌ای با عنوان بررسی نظرات شهروندان استفاده کننده از طرح ترافیک را طی نامه‌ای به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جهت ملاحظه، بهره‌برداری و اعلام نظر ارسال کرده است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر از شهردار تهران خواست تا جلوی انعقاد این قرارداد صوری و غیرقانونی گرفته شده و خاطیان به هیات تخلفات اداری معرفی شوند و کارکنانی که به وظایف قانونی خود عمل نکرده و زیر بار این قرارداد فرمایشی نرفته به کار بازگشته و مورد تشویق قرار گیرند.


بعد از تذکر علیخانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جوابیه‌ای به این موضوع نوشته است: « آقای علیخانی بار دیگر مطالب کذبی را در صحن شورا مطرح کرده است. ایشان مانند موارد قبلی بدون اینکه بررسی ابتدایی درباره مطالب خود به عمل آورد، اطلاعاتی را اعلام کرده است که به سیاق ضرب المثل «خسن و خسین» هیچ جزیی از آن صحیح نیست. برخلاف ادعای ایشان هنوز هیچ قراردادی با موضوع مذکور منعقد نشده است. مبلغ مورد نظر برای عقد قرارداد پیشنهادی نیز یک‌دهم آنچه ایشان ادعا کرده، بوده است. تعداد صفحات گزارش نظرسنجی مذکور که هنوز ریالی بابت آن پرداخت نشده نیز بیشتر از چیزی است که ایشان ادعا کرده است. گو اینکه ارزش یک مطالعه علمی به تعداد صفحات آن نیست و اساسا نظرسنجی و پژوهش اجتماعی را با معیارهای وزنی و حجمی نمی‌توان سنجید....»



انتشار اسناد همکاری شهرداری با ایسپا


بعد از انتشار جوابیه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، کمیسیون مربوطه اقدام به رونمایی از اسناد به دست آمده کرد تا شهروندان خود نسبت به این موضوع و تذکر داده شده، قضاوت کنند.






انتهای پیام/4009


انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته