دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 07:50
معاون پارلمانی سپاه در گفت‌وگو با آنا:

آمریکا فقط با گفتمان انقلابی سرجای خود می‌نشیند

معاون پارلمانی سپاه پاسداران گفت: امروز حتی کسانی‌ که گمان می‌کردند با مذاکره می‌توان با آمریکایی‌ها کنار آمد هم به این نتیجه رسیدند که گفتمان انقلابی تنها راهی است که می‌تواند آمریکا را سر جای خود نشانده و آنان را به حالت انفعال برساند.
کد خبر : 298166

سردار محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به یاوه‌گویی‌های ترامپ پس از سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان، اظهار کرد: تهدیدهای یک کابوی آمریکایی در لباس رئیس‌جمهور تنها در حرف و لفاظی بوده و راه به جایی نخواهد برد.


وی با بیان اینکه نگاهی به تاریخ 200 ساله آمریکا نشان می‌دهد سیاست‌های مداخله‌گرانه ایالات متحده هیچگاه موفق نبوده، تصریح کرد: امروز وقتی به ویترین غرب آسیا نگاه کنید مملو از شکست‌های آمریکایی‌ها در منطقه است و اینها چگونه می‌خواهید تهدیدهای خود را عملیاتی کنند.


معاون پارلمانی سپاه پاسداران با تاکید براینکه رئیس‌جمهور ورشکسته آمریکا عصبانی است، بیان داشت: این سخنان ناشی از عصبانیت غیرعقلانی، شیطانی و جنگ‌طلبانه ترامپ است وگرنه فراسوی این تهدیدها خبری نیست و آمریکایی‌ها غلطی نمی‌توانند بکنند.


جوکار خاطرنشان کرد: امروز حتی کسانی‌ که گمان می‌کردند با مذاکره می‌توان با آمریکایی‌ها کنار آمد هم به این نتیجه رسیدند که گفتمان انقلابی تنها راهی است که می‌تواند آمریکا را سر جای خود نشانده و آنان را به حالت انفعال برساند.


وی با تاکید بر اینکه روحیه انقلابی جبهه مقاومت در سطح آسیا موجب شکست آمریکا شد، گفت: امروز آمریکایی‌ها بیشتر از همه تاریخ در دنیا و به خصوص غرب آسیا مفتضح شده‌اند؛ بنابراین لفاظی و گزافه‌گویی تنها چاره برای آنان و چیزی جز عربده‌های پوشالی نیست که تنها از یک کابوی آمریکایی بر می‌آید.


به گزارش آنا رئیس جمهور کشورمان در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور طی سخنانی گفت: امروز درست است که آمریکا بر شرکت‌های اروپایی و آمریکایی فشار وارد می‌کند تا با ایران همکاری نکنند که اولاً تمام سخنان آنان بی‌اساس است و شک ندارم که نمی‌فهمند که چه چیز را عنوان می‌کنند. مثلاً می‌گویند نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود و خیال می‌کنند وقتی ما می‌گوییم هنگامی که نفت ایران صادر نشود، هیچ کس نمی‌تواند نفت صادر کند به دنبال بستن تنگه هرمز هستیم در صورتی که راه‌های فراوانی وجود دارد و بستن تنگه هرمز روش ساده آن است، اما بسیاری تنگه‌های دیگر برای این کار در اختیار داریم.


روحانی خطاب به آمریکایی‌ها و در پاسخ به اینکه آنها گفته‌اند نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود، اظهار داشت:آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه و امنیت مسیر کشتیرانی در طول تاریخ هستیم ، با دم شیر بازی نکن ، پشیمان کننده است. شما فکر می کنید ایران این قدر ضعیف است که اجازه دهد که شما به خواسته و به اهداف‌تان برسید؟


رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با دم شیر بازی نکنید چرا که پشیمانی ابدی برای شما به همراه خواهد داشت


ترامپ در توئیت خود خطاب به روحانی نوشت: هرگز و هیچ‌‌وقت آمریکا را دوباره تهدید نکن؛ وگرنه از عواقب آن رنج خواهی برد که نظیرش را کمتر کسی در تاریخ تجربه کرده است. ما دیگر کشوری نیستیم که حرف‌های دیوانه‌وار شما از خشونت و مرگ را تحمل کند. مراقب باش.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته