دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1394 - 16:47

رئیس اسکودا: کانون‌های وکلا بدون استقلال از ذات خود خالی می‌شوند

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: کانون‌های وکلا بدون استقلال از جوهر و ذات خود خالی می‌شوند و به تبع آن حق دفاع مردم نیز مخدوش می‌شود.
کد خبر : 29813

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بهمن کشاورز روز یکشنبه در همایش بین‌المللی استقلال حرفه وکالت و کانون‌های وکلای دادگستری در برج میلاد اظهار کرد: استقلال کانون‌های وکلا ضامن بقای استقلال و آزادی وکیل است و بحث و گفت‌و‌گو در خصوص استقلال کانون‌ها تا زمانی که به معنی واقعی و به طور کامل در جامعه‌ای محقق نشود هم تکراری است و هم موجب ملال خواهد بود.
وی افزود: این استقلال در کشور و نظام حقوقی ما به رغم تلاش‌های بسیار هنوز مساله است و حتی در خصوص تعریف آن، بین کانون‌های وکلا و برخی مسوولان نظام قضایی وحدت نظر وجود ندارد.
کشاورز گفت: هر چند که این موضوع در بسیاری کشورها حل شده است و اگر به مقررات و اسناد بین المللی ناظر به موضوع مراجعه شود، روشن می‌شود که در تعریف استقلال ابهامی وجود ندارد و صرفا تفسیر به رای است که باعث دست نیافتن ما به تعریف درست و روشن می‌شود.
رئیس اسکودا ادامه داد: اگر در مفهوم استقلال حرفه وکالت و کانون‌های وکلا مشکلی وجود دارد به این علت است که ما مطلب را تفسیر به رای می‌کنیم و به ذات آن توجه نمی‌کنیم.
کشاورز اظهار امیدواری کرد که برگزاری این همایش نقطه آغاز حرکتی باشد که کانون های وکلای جمهوری اسلامی ایران را از نظر استقلال به استقلال دیگر وکلای کشورها و جوامع پیوند دهد یا نزدیک کند.
همایش یک روزه بین المللی استقلال حرفه ای وکالت و کانون وکلا با حضور سفرا و روسای کانون های وکلای کشورهای هلند، اتریش، فرانسه و ترکیه و مقامات کانون بین المللی وکلا در سالن اصلی همایش های برج میلاد برگزارشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بهمن کشاورز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته