دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 06:06
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با آنا:

بیش از 17 استاندار و ده‌ها فرماندار بازنشسته هستند/ حضورافراد بازنشسته در دستگاه‌ها کشور را فشل کرده است

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور افراد بازنشسته در مراکز خدمت، کشور را فشل و تباه کرده است؛ گفت: اینها باید کار اجرایی را به دست جوانان سخت کوش، سلحشور، قوی و با انگیزه بسپارند.
کد خبر : 298119

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اصلاح قانون به کارگیری بازنشستگان در مجلس اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با هدف حمایت از اشتغال جوانان و نوجوانان، به کارگیری مجدد بازنشستگان در مراکز دولتی را ممنوع اعلام کرد.


وی با بیان اینکه این قانون به غیر از چند مورد خاص برای همه لازم‌الاجراست، تصریح کرد: با این قانون به‌کارگیری بازنشستگان در استانداری‌ها، فرمانداری‌ها اداره کل‌ها و ادارات دولتی به طور کلی ممنوع شد و این مژده‌ای برای جوانان بود.


نماینده مردم رباط کریم با بیان اینکه بیش از 17 استاندار و ده‌ها فرماندار بازنشسته مشغول فعالیت‌ هستند که اینها باید تعیین تکلیف شوند، اضافه کرد: بسیاری از بازنشستگان در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای تابعه مشغول کارند و ما معتقدیم اینها مسئولیت خود را انجام داده‌اند و اکنون باید در گوشه‌ای به تحریر تجربه‌های خود بپردازند و قلم بزنند و مشاوره دهند.


نوروزی با تاکید براینکه راه باید برای جوانان باز شود، اظهار کرد: حضور افراد بازنشسته در مراکز، خدمت کشور را فشل و تباه کرده است؛ بنابراین اینها باید کار اجرایی را به دست جوانان سخت کوش، سلحشور، قوی و با انگیزه بسپارند. به نظر می رسد این بحران و مشکلاتی که در حوزه کار و اجرا داریم مربوط به حضور انسان‌های پیر، فرتوت و بازنشسته‌ای است که ضربات خاصی را با حضورشان به رشد و حرکت انقلاب زده‌اند. اینها باید کنار بروند تا جوانان به میدان بیایند.


سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: این قانون برای تایید به شورای نگهبان رفت و بعد از تایید این نهاد اجرایی خواهد شد.


به گزارش آنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی خانه ملت طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را بررسی و ماده واحده این طرح را به تصویب رساندند.


بر اساس تبصره یک ماده واحده این طرح بکارگیری بازنشستگان در سمت‌های روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، نمایندگان مجلس، وزرا، اعضای شورای نگهبان و معاونان رئیس جمهور ذکر شده در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهر 86 و همچنین بکارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است.


بکارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.


همچنین به موجب تبصره این ماده دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری، جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.


انتهای پیام/ 4034


انتهای پیام/

برچسب ها: بازنشستگان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته