دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 15:03
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد؛

برخورد قاطع با فساد احتمالی و رانت‌خواری بنگاه‌های اقتصادی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: با کمک دستگاه‌های نظارتی جلوی رانت خواری و فساد احتمالی در بنگاه‌های اقتصادی تحت پوشش را با جدیت خواهیم گرفت.
کد خبر : 298100

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی‌زاده در نشست معرفی نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور در صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: یکی از دغدغه‌های موجود نسبت به فعالیت‌های اقتصادی صندوق حرکت در مسیر و مدار قانون و اجرای صحیح و شفاف و به موقع امور اقتصادی و مالی است بر این اساس شفافیت و سیاست‌گذاری صحیح‌تر در زمینه امور مالی و اقتصادی یکی از ارکان مهم در ایجاد ساختار سالم و ضد فساد است که با رویکردهای جدید جهت قانون مداری و شفافیت قطعا آینده روشنی را در پیش خواهیم داشت.


تقی زاده با بیان اینکه ما باید مدیریت شیشه‌ای را در همه بخش‌های صندوق بازنشستگی کشوری اجرا کنیم و نشان دهیم می‌شود مشکلات را حل کرد، گفت: ساختار ضد فساد یکی از مسائلی است که از ابتدای ورود، بر آن تاکید داشتم و با عزم جدی می‌توان آن را ایجاد کرد. این امر با مقدماتی چون برنامه‌ها و سیاست‌های پیشگیرانه و آموزش قابل انجام است.
وی گفت: ما بر اساس بخشنامه معاونت محترم اول رئیس‌جمهور و تاکیدات ایشان مبنی بر اینکه هیچ نهاد اجرایی نباید خود را از نظارت مصون بداند و هر جا که نظارت نباشد فساد ایجاد شده همکاری لازم داشته‌ایم ضمن اینکه در اجرای مواد 13 و 15 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و آئین‌نامه پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی در قوه مجریه، هماهنگی لازم را با دستگاه‌های نظارتی مسئول در کلیه مراحل پیگیری پرونده‌های تخلف و فساد درون دستگاه مربوطه داریم.
تقی زاده اظهار کرد: در این راستا و اقدامات لازم را به منظور پیگیری حقوقی و قضایی پرونده‌های مذکور در محاکم مربوطه به عمل می‌آوریم و نتایج آنرا نیز اعلام می‌کنیم.
تقی زاده ادامه داد: با توجه به اینکه ما در اول راه هستیم و در حال حاضر نیز مجامع در حال برگزاری است، تلاش می‌کنیم که مجامع را با سرعت و دقت تشکیل دهیم. ضمن اینکه حسابرسی داخلی شرکت‌های تابعه و مجامع آنان با سرعت و دقت بیشتری در حال انجام است و سعی شده تا از تجارب افراد خُبره در این زمینه استفاده شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر برخورد قاطع با غفلت و تسامح در مجموعه‌هایی که این غفلت‌ها اتفاق افتاده است تاکید و بیان کرد: متاسفانه در برخی مواقع غفلت، تساهل و حتی تسامح در مجموعه‌ها اتفاق افتاده که در این خصوص با همکاری مجموعه‌های نظارتی به خصوص سازمان بازرسی کل کشور قاطعانه با موضوع برخورد می‌کنیم و نتایج آن نیز اعلام می‌شود که اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
وی گفت: در بحث اموال و املاک شرکت‌ها نیز که یکی از دغدغه‌های اصلی ماست برنامه‌ریزی مدونی جهت شناسایی اموال و املاک صورت گرفته و بنا داریم در سامانه‌ای این اموال و املاک را شناسایی و ثبت کنیم تا از تعرض افراد مختلف در امان باشند؛ چرا که وظیفه همه ما در صندوق بازنشستگی کشوری صیانت از اموال بازنشستگان است.
تقی زاده اظهار کرد: در بحث واگذاری بنگاه‌های اقتصادی، جلسات متعددی داشتیم. پیشنهاد من این است که همه باید درگیر این ماجرا شوند و باید تا آخرین لحظه بیشترین پیگیری ها انجام شود.
وی ادامه داد: هر شرکتی که قرار است واگذار شود حتما باید در هیات مدیره آن شرکت به همراه مدیرعامل به جمع‌بندی لازم برسند و یک نماینده از طرف هیات مدیره صندوق و یک نماینده از طرف مدیرعامل صندوق، در جلسه حضور داشته باشند. در صورت تصویب واگذاری شرکت، مساله به کمیته سرمایه‌گذاری می‌رود و اگر این کمیته مباحث را تایید کرد، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خروج و واگذاری آن شرکت را امضاء می‌کند.
تقی زاده با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم با حضور دستگاه‌های نظارتی از رانت خواری و ویژه خواری جلوگیری کنیم، گفت: قصد داریم شرکت‌ها را به افراد شایسته و اهل آن بفروشیم و واگذاری‌ها به بخش خصوصی به صورت واقعی و عملیاتی اتفاق افتد.
وی تصریح کرد: در هر صورت وظیفه همگانی و قانونی مدیران این صندوق صیانت و حفظ و پاسداری از اموال و دارایی‌های بازنشستگان که حق الناس محسوب می‌شود، بوده و در این راستا دست یاری به سوی همه ارکان نظام دراز می‌کنیم و همه را به کمک و همکاری دعوت می‌کنیم.


انتهای پیام/4044


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته