دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 12:47

قدردانی آمریکا از رژیم صهیونیستی بابت فراری دادن کلاه‌سفیدها از سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی را درباره فراری دادن گروه موسوم به کلاه سفیدها از سوریه ستود.
کد خبر : 298058

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه المیادین، هدر نائورت اعلام کرد واشنگتن از انتقال بیش از 400 عضو تشکیلات دفاع مدنی سوریه موسوم به کلاه‌سفیدها به همراه خانواده‌هایشان به اردن استقبال می‌کند و خوشحال است در حال حاضر به این افراد داوطلب که جان هزاران نفر را نجات دادند آسیب نرسیده است.


این بیانیه می‌افزاید: «آمریکا و شرکای بین‌المللی آن از سازمان ملل متحد خواستند نقش محوری در این فرایند انسانی و حیاتی ایفا کند. در این راستا سازمان ملل متحد با هدف پاسخگویی به درخواست آمریکا و دیگر شرکایش عملیات انتقال این افراد به همراه خانواده‌هایشان را به اردن انجام داد.»


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین مدعی شد کلاه سفیدها همیشه در معرض حمله نظام سوریه قرار داشتند به همین‌دلیل به این افراد اجازه داده شد تا به‌طور موقت در اردن ساکن شوند تا کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان وضعیت اسکان این افراد را در کشور سوم فراهم کند.


ادعای آمریکا درباره نقش سازمان ملل متحد در فراری دادن کلاه‌سفیدها به سرزمین‌های اشغالی و سپس اردن در حالی مطرح می‌شود که سازمان ملل متحد هرگونه ارتباط این سازمان را با این موضوع رد کرده است.


استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این‌باره گفت: «سازمان ملل متحد هیچ ارتباطی به موضوع انتقال بیش از 420 نفر از اعضای گروه کلاه سفیدها از سوریه ندارد.»


باوجود این سازمان ملل متحد از اردن به‌خاطر میزبانی و استقبال از 422 سوری قدردانی کرد.


انتهای پیام/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته