دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1397 - 08:58
در تابستان امسال صورت می‌گیرد؛

برگزاری 100 دوره مهارت‌افزایی در دانشگاه علامه طباطبایی

رئیس دفتر مهارت‌افزایی دانشگاه علامه طباطبایی از برگزاری 100 دوره مهارتی عمومی و تخصصی در این دانشگاه برای دانشجویان خبر داد.
کد خبر : 298046

علیرضا کیایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: برای تابستان امسال 100 دوره مهارتی شامل 35 دوره عمومی و 65 دوره تخصصی متناسب با هر رشته در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهیم کرد.


وی افزود: از اسفند سال 96 دفتر مهارت افزایی در دانشگاه علامه طباطبائی با هدف آموزش به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تاسیس شد تا از این طریق هر دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی می‌تواند یک دوره مهارت عمومی و یک دوره مهارت اختصاصی را به صورت رایگان طی کند.


رئیس دفتر مهارت‌افزایی دانشگاه علامه طباطبایی گفت:‌ این دوره‌ها متناسب با بازارکار برگزار و سرفصل‌ها توسط گروه‌های آموزشی تدوین می‌شود.


کیایی گفت: این دوره‌ها آموزش و کاروزی دانشجویان را نیز در بر می‌گیرد و به همین دلیل با سازمان‌ها و نهادهای متنوعی قراردادهای همکاری منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم خدمات بیشتری را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.


رئیس دفتر مهارت افزایی دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد: در طرح تابستان 2500 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و از ابتدای تاسیس این دفتر تاکنون 3540 نفر از آموزش‌ها استفاده کرده‌آند.


وی 30 درصد ظرفیت دوره‌های مهارت‌افزایی دانشگاه علامه طباطبایی را متعلق به سایر دانشگاه‌ها اعلام کرد و ادامه داد:‌هدف ما از برگزاری این دوره‌ها مهارت‌آموزی برای نزدیک شدن به اشتغال است.


کیایی همچنین خبر داد: از دانشجویانی که این دوره‌ها را گذرانده‌اند برای کارهای دانشگاهی نظیر طراحی پوستر، ویراستاری استفاده می‌کنیم.


رئیس دفتر مهارت‌افزایی دانشگاه علامه طباطبایی گفت:‌ 20 نفر از دانشجویان که دوره‌های مربیگری پیش دبستانی را گذرانده‌آند برای جذب به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند.


وی درباره استادان این دوره‌ها اضافه کرد: استادان عمدتا از اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی که در تئوری و عملی متبحر هستند استفاده می‌شود و سابقه اجرایی استادان برایمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه به دنبال برگزاری کلاس درس دانشگاهی نیستیم و می‌خواهیم که دوره‌ها کاربردی باشند.


کیایی تاکید کرد: همانطور که گفتم یک دوره عمومی و اختصاصی برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی رایگان است و دوره‌های بعدی شامل 40 درصد تخفیف می‌شود البته این 40 درصد تخفیف برای دانشجویان دانشگاه‌های دیگر که به دانشگاه علامه می‌آیند در نظر گرفته می‌شود.


رئیس دفتر مهارت‌افزایی دانشگاه علامه طباطبایی درباره گواهینامه دوره‌ها بیان کرد: مدارک دوره‌ها بعد از گذراندن آزمون‌های کتبی و عملی ارائه می‌شود و تاکنون از سوی این دفتر 1700 مدرک صادر شده است.


وی ادامه داد: از آنجایی‌که وزارت علوم به دنبال یکپارچه‌سازی این مدارک مهارت‌افزایی دانشگاه‌هاست ثبت‌نام دانشجویان از طریق سامانه OTCD انجام می‌شود و مدارک دوره‌ها هم در این سامانه ثبت خواهد شد و اگر دانشجویان دوره‌های طی شده را به عنوان رزومه کاری ارائه دهند، مسئولان مراکز مورد نظر می‌توانند با مراجعه به این سامانه دوره‌های طی شده دانشجویان را مشاهده کنند.


انتهای پیام/ 4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته