دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 12:15

رانندگی شفر در اتومبیلی که باعث سقوط منصوریان شد

وینفرد شفر با همان مشکلاتی هجدهمین دوره لیگ برتر را شروع خواهد کرد که در لیگ هفدهم باعث شد منصوریان پیش از نیم فصل مجبور به استعفا شود.
کد خبر : 298024

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ علیرضا منصوریان در پایان هفته هفتم فصل گذشته از سرمربیگری استقلال استعفا داد و دلیل آن هم این بود که وی از 7 بازی تنها 5 امتیاز گرفته بود. هواداران آبی‌پوشان بعد از شکست برابر پدیده به شدت علیه منصوریان شعار دادند تا ترجیح دهد در استقلال نماند اگرچه او توانسته بود در لیگ شانزدهم آبی‌ها را نایب‌قهرمان لیگ برتر کند. با رفتن منصوریان، وبنفرد شفر سرمربی استقلال شد و توانست یا این تیم قهرمان جام حذفی شود و در لیگ برتر هم در رده سوم قرار بگیرد.


اما مهم‌ترین دلیلی که باعث شد منصوریان نتواند با استقلال قهرمانی را تجربه کند و نهایتا هم با استعفا از هدایت تیم محبوبش از مربیگری فاصله گرفت، عدم تدارک مناسب استقلال پیش از شروع فصل بود، موضوعی که از سوی کارشناسان زیادی مطرح شد. استقلال در لیگ شانزدهم مصدومانی داشت و نتوانست شروع خوبی در مسابقات داشته باشد، به گونه‌ای که همان زمان هم خیلی‌ها بر این باور بودند که بهتر است منصوریان از استقلال برود.


آبی‌ها در نیم‌فصل اول تنها 22 امتیاز گرفته بودند و در رده هفتم قرار داشتند. در نیم‌فصل دوم جهش 13 امتیازی استقلال هم تاثیری نداشت و اگرچه تیم علی منصور 35 امتیاز گرفت تا 57 امتیاز به دست آورد اما پرسپولیسی که در نیم‌فصل اول 32 امتیاز به دست آورده بود با 34 امتیاز دیدارهای نیم فصل دوم و در نهایت با 66 امتیاز جام قهرمانی را بالای سر برد.


در هفدهمین دوره لیگ برتر بعد از آنکه منصوریان در پایان هفته هفتم با 5 امتیاز از استقلال رفت، شفر در 8 بازی باقیمانده 15 امتیاز دیگر گرفت تا بار دیگر آبی‌های پایتخت در رده هفتم نیم فصل اول لیگ قرار بگیرند. با این تفاوت که آبی‌ها 20 امتیازی بودند و پرسپولیس 36 امتیاز داشت و صدرنشین بود. شفر در نیم فصل دوم لیگ هفدهم تنها یک امتیاز کمتر از منصوریان گرفت و تیمش با 34 امتیاز در مجموع فصل را با امتیاز 54 به پایان رساند تا این بار استقلال به جای رتبه دوم در رده سوم قرار بگیرد. پرسپولیس هم با 28 امتیازی که به دست آورد در مجموع با 64 امتیاز قهرمان لیگ شد.


حالا در آستانه شروع فصل هجدهم لیگ برتر هستیم و بار دیگر استقلال با همان مشکلاتی مواجه شده که در دو فصل قبل اسیرش شده بود. آبی‌ها برخی بازیکنان شاخص را بلاتکلیف می‌بینند، عده‌ای از نفرات مصدوم هستند یا تازه دوران مصدومیت را پشت‌سر گذاشتند و یکی دو بازیکن کاملا موثر هم از تیم جدا شده‌اند. سرمربی استقلال نتوانسته بازیکنان مدنظرش را جذب کند و زمان حضور آنها در تیمش مشخص نیست و احتمال دارد اصلا جذب نشوند. تمرینات دیرتر از برخی تیم‌ها شروع و تنها اردویی 10 روزه در ترکیه برگزار شده است.


بیم آن می‌رود که استقلال فصل را ضعیف آغاز کند و با توجه به اینکه آنها در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند، شکست سنگینی را برابر السد قطر متحمل شوند. اتفاقی که فصل قبل با منصوریان رخ داد و استقلال ایران 6 بر یک مغلوب العین امارات شد. وینفرد شفر که در فصل اخیر لیگ قهرمانان موفق شد گروه مرگ را برای تیمش تبدیل به گروه زندگی کند، مسئولیت دشواری بر گردنش نهاده شده است و شکی هم نیست که اگر نتواند با استقلال در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نتایج مطلوبی بگیرد، حاضران سکوهای ورزشگاه آزادی همان‌طور که نایب قهرمانی منصوریان را فراموش کردند، قهرمانی تیم او در جام حذفی را هم از یاد می‌برند و با شعارهای شدید‌اللحن‌‌شان خواهان برکناری‌اش می‌شوند.


شفر با توجه به تجربه بالایی که دارد شاید بتواند پس از چند هفته امتیازهای از دست رفته را جبران کند اما اگر قرار باشد این کار از اواخر نیم فصل اول یا نیم فصل دوم صورت بگیرد، تجربه ثابت کرده استقلال نمی‌تواند جبران مافات کند و هر چقدر هم در بازی‌های باقیمانده خوب امتیاز بگیرد، به دلیل آنکه در هفته‌های اول امتیازهای زیادی را از دست داده است، بار دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد. بدون تردید هواداران استقلال به شدت نگران شرایط بی‌نظمی تیم‌شان هستند و می‌دانند اگر از قافله صدر عقب بیافتند دیگر فرصتی برای رسیدن به آن ندارند. آبی‌ها چند روز پیش مدیرعامل‌شان عوض شد و ستارگانی چون سرور جباروف و مامه باباتیام هم حتی اگر در کنار تیم بمانند، فرصت تمرین چندانی با تیم نداشته‌اند. باید به انتظار نشست تا اولین نمایش استقلال برابر پیکان را در لیگ هجدهم دید تا از تیم شفر رونمایی شود و مشخص شود می‌توان به آبی‌ها امیدوار بود یا اینکه فصلی بدون امید به قهرمانی در انتظار هواداران آبی‌پوش است.


انتهای پیام/4048


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب