دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 01:17
وزیر نفت هند:

ایران در صادرات نفت به هند از عربستان سبقت گرفت

وزیر نفت هند رسما اعلام کرد که ایران با صادرات روزانه 457 هزار بشکه نفت در روز به هند توانست با پشت سر گذاشتن عربستان به دومین صادرکننده نفت به این کشور تبدیل شد.
کد خبر : 297959

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از NDTV، دهارمندار پرادهان، وزیر نفت هند اعلام کرد در سه ماهه نخست سال مالی جاری از ماه آوریل تا ژوئن، ایران به طور متوسط 457 هزار بشکه نفت به هند صادر کرد.
این آمار نشان می دهد در این مدت ایران با پشت سر گذاشتن عربستان دومین تأمین کننده نفت هند بوده است.
در این مدت عراق با صادرات 7.27 میلیون تن، ایران با 5.67 و عربستان با 5.22 بزرگترین تأمین کنندگان نفت هند بوده اند.
وزیر نفت هند در سخنان خود آماری نسبت به صادرات نفت ایران در مدت مشابه سال گذشته به این کشور ارائه نداد اما بر اساس آمار جمع آوری شده توسط رویترز، ایران در مدت مشابه سال گذشته میلادی 3.46 میلیون بشکه نفت به هند صادر کرده است.
مقایسه آمار رویترز از سال گذشته و آمار ارائه شده توسط وزیر نفت هند برای سال جاری نشان می دهد واردات نفت ایران توسط هند بیش از 60 درصد افزایش یافته است.
هندی‌ها سال گذشته میلادی در اعتراض به عدم واگذاری طرح توسعه میدان گازی فرزاد ب به هند، خرید نفت از ایران را کاهش دادند.
ایران طی ماه‌های گذشته به مشتریان هندی خود پیشنهاد ارائه حمل رایگان نفت و همچنین مهلت دو ماهه اعتباری برای پرداخت پول نفت را داده است که به نظر می رسد این مسئله با استقبال پالایشگاه های هندی روبه رو شده است.
پرداهان بدون اشاره به تصمیم هند در قبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: خرید نفت پالایشگاه‌ها در هند تنها به عوامل اقتصادی و فنی بستگی دارد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات نفت هند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته