دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 01:09
رویترز:

اختلال در عرضه دریای شمال نرخ نفت را صعودی کرد/ هر بشکه 73.94 دلار

نفت برنت دریای شمال 73.94 دلار قیمت گذاری شد که این امر عوامل متعددی از جمله نگرانی از اختلال عرضه دریای شمال را شامل می شود.
کد خبر : 297956

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا از بلومبرگ، در معاملات بازار جهانی نفت، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با قیمت 73.94 دلار به فروش رسید که نسبت به آخرین نرخ 87 سنت افزایش داشته است.
نفت آمریکا نیز 0.86 دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و به 69.12 دلار در هر بشکه رسید.
به گزارش پایگاه رسمی اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در مبادلات روز گذشته 71.57 دلار قیمت‌گذاری شد.
به گزارش رویترز، اصلی ترین علت افزایش قیمت نفت، گسترش نگرانی‌ها نسبت به اختلال احتمالی در عرضه نفت از خاورمیانه و دریای شمال بوده است.
اصرار آمریکا به تحریم نفت ایران از یک سو و اعتصاب کارکنان 3 دکل نفتی و گازی در دریای شمال از سوی دیگر موجب گسترش نگرانی‌ها نسبت به بروز مشکل در عرضه نفت به بازار جهانی شده است.
از سوی دیگر رهبر انقلاب اسلامی در ایران روز شنبه به طور ضمنی از طرح بستن تنگه هرمز در صورت متوقف شدن صادرات نفت ایران حمایت کرد که همین امر نگرانی نسبت به بروز چالش‌های جدید در صادرات نفت از خاورمیانه را تشدید می کند.
تاما وارگا، کارشناس موسسه PVM Oil معتقد است در حال حاضر عرضه نفت از سوی خاورمیانه در سایه تهدیدی بالقوه قرار دارد که همین امر روندی صعودی را برای قیمت نفت در پی داشته است.




انتهای پیام/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته