دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 02:32
روزنامه گاردین:

ترامپ نمی‌تواند به زور مانع صلح غرب با ایران شود

یک روزنامه انگلیسی در تحلیلی نوشت رئیس‌جمهوری آمریکا نمی‌تواند با زورگویی مانع صلح غرب با ایران شود.
کد خبر : 297916

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه گاردین چاپ انگلیس در مطلبی به توییت تهدیدآمیز روز گذشته دونالد ترامپ علیه ایران پرداخت و نوشت: «توییت ترامپ خطاب به ایران نمی‌تواند با زور غرب را به سوی فاصله گرفتن از صلح‌آفرینی سوق دهد.»


این روزنامه در مقاله خود پیش‌بینی کرد بعید است احیای تحریم‌ها علیه ایران حکومت این کشور را نابود کند یا سیاست‌هایش را در منطقه تغییر دهد و نوشت: «احیای تحریم‌ها بعید است حکومت (ایران) را نابود کند یا باعث تغییر سیاست‌هایش در منطقه شود. آمریکا بر دنیا حکمرانی نمی‌کند، اما تحریم‌ها به‌طور تقریبی باعث تضعیف میانه‌روی شده و محافظه‌کاری را در این کشور تقویت می‌کند.»


گاردین همچنین پیش‌بینی کرد اعمال تحریم‌های آمریکا باعث انسجام جهان غرب در برابر این کشور شود و نوشت: «موضوع جدی‌تر کاری‌ است که تحریم‌ها برای منجسم کردن غرب انجام خواهد داد. هیچ کشور دیگری تعهداتش در توافق هسته‌ای را زیر پانگذاشته، اما ترامپ می‌گوید نه تنها آنها که با آمریکا مخالفت می‌کنند بلکه آنهایی که به تحریم‌های این کشور گردن نمی‌نهند، خودشان تحریم خواهند شد.»


این روزنامه می‌افزاید: «هر کشوری که از ماه نوامبر (آبان) با ایران معامله کند دسترسی‌اش به بازارهای آمریکایی قطع خواهد شد و کسانی که با خود اینها معامله کنند هم به همین سرنوشت دچار خواهند شد. اینکه شرکت‌های آمریکایی از ارتباط با ایران منع شوند یک موضوع، اما اینکه ارتباط دنیا قطع شود، موضوع دیگری است. چنین اقدامی به منزله اعلام خصومت اقتصادی علیه متحدان خواهد بود که این بار دامنه‌ای شدیدتر از جنگ تعرفه‌ای ترامپ علیه اروپا و چین خواهد داشت.»


انتهای پیام/4068


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته