دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1394 - 15:41

چمران: ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها، جرم تلقی شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید با همکاری مجلس شورای اسلامی قانونی تدوین شود تا بر اساس آن ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها، تخلف نباشد بلکه جرم تلقی شود.
کد خبر : 29787

به گزارش گروه اجتماعی آنا، مهدی چمران در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حوادث اخیر و وقوع سیلاب در تهران گفت: با توجه به اینکه ساخت‌وسازها در حریم رودخانه‌ها موجب به وجود آمدن شرایط بحرانی در هنگام وقوع سیلاب شده است، بنابراین باید سازوکاری اندیشیده شود تا هر چه سریعتر از این مهم پیشگیری به عمل آید.


وی اظهار کرد: ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها تخلف محسوب می‌شود اما آنچه به نظر می‌رسد این است که عملا شاهد بروز این تخلف هستیم پس باید این امر تقبیح شود و ضوابط قانونی در برخورد با متخلفان بیش از پیش سختگیرانه شود.


چمران خطاب به محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: باید لایحه‌ای پیشنهادی تنظیم شود که این موضوع می‌تواند هم توسط کمیسیون شهرسازی و معماری شورا یا از طریق شورای عالی استان‌ها تهیه شده و به مجلس پیشنهاد شود تا بر مبنای آن ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها از تخلف به جرم تبدیل شود تا قانون شدت عمل بیشتری در برخورد با آنان به خرج دهد.


رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به گزارش اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و نیز اظهارات اعضای شورا در خصوص وقایع اخیر، گفت: پیش‌بینی تمهیدات لازم در هشدار سریع و اطلاع‌رسانی سریع به هنگام بحران ضروری است. بنابراین باید هر چه سریعتر در این امر اقدامت مرتبط صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته