دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 10:15
آنا گزارش می‌دهد؛

کلاه‌سفیدها؛ فرشتگان نجات روز و قاتلان شب

تصویر مظلوم‌نمایانه‌ای که رسانه‌های غربی از کلاه‌سفیدها ارائه می‌کردند امروز از بین رفته و دنیا فهمیده است در میان آن همه امدادهای دروغین روزانه به مردم سوریه، بمباران‌های شبانه‌ای نیز در کار بوده و کلاه‌سفیدهای انگلیسی دستشان به خون کودکان سوری آلوده شده است.
کد خبر : 297787

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا- مجتبی اسماعیلی: اسفند 91 بود که "جیمز لو میگر" کارشناس امنیتی انگلیس و افسر سابق دستگاه اطلاعات نظامی این کشور گروهی موسوم به کلاه‌سفیدها را در استانبول تشکیل داد. دفاتر این گروه به‌سرعت در ترکیه گسترش تا اینکه در هشت استان این کشور صاحب بیش از 110 دفتر شد و 3 هزار نفر به‌صورت داوطلبانه از زمان تاسیس تاکنون امور این مجموعه را انجام می‌دهند. آنها آموزش‌های لازم را در ترکیه فراگرفتند و ماهیانه معادل 150 دلار دریافت می‌کردند و برخی اعضای آن هم تاکنون نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شده‌اند.


آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا در سال 2015 در گزارشی اعلام کرد این گروه به هر یک از نمایندگی‌های خود بیش از 18 میلیون دلار در حوزه دفاع شهری سوریه کمک می‌کند. همچنین طبق گزارش نشریه نیوزویک چاپ آمریکا کلاه‌سفیدها به‌عنوان یک کارگروه عملیاتی تاسیس شد و داوطلبانی را برای کار در زمینه دفاع شهری استخدام کرد. برای این مجموعه بودجه‌ای بالغ بر 30 میلیون دلار در سال تصویب شده است که بیشتر آن صرف تجهیز مجموعه و پرداخت کمک‌های مالی به افراد داوطلب می‌شود.


دشمنان نظام سوریه و متحدانشان به‌دنبال این هستند تا تصویری بشردوستانه و شایسته قدردانی از کلاه‌سفیدها ارائه کنند، تصاویر آنها را در روز روشن در حال امدادرسانی منتشر می‌کنند ولی حقیقت این است که این مجموعه ایجاد شد تا نقش فریب افکار عمومی را نسبت به اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا در سوریه ایفا کند. آنها درواقع تشکیلاتی شامل افراد مشکوک مرتبط با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا هستند که رهبری جنگ و جنایت علیه مردم بی‌گناه سوریه را برعهده دارند.


نقش جعلی کلاه‌سفیدها در نزد افکار عمومی غرب


کارشناسان غربی معتقدند هدف و منافع اصلی کلاه‌سفیدها که ده‌ها میلیون دلار صرف آموزش و تجهیزشان شده این است که بر قلب، روح و عقل مردم سیطره یابند و با شست‌وشوی مغزی غیرنظامیان از آنها در راستای منافع گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب سوءاستفاده کنند. آنها به هیچ‌عنوان به‌دنبال نجات جان مردم و برقراری صلح در سوریه نیستند.


این موضوع را به‌خوبی می‌توان در لابه‌لای صحبت‌های مقام‌های ارشد سوری دریافت چه اینکه بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در یکی از جلسات شورای امنیت که به‌تازگی درباره اوضاع سوریه برگزار شد، درباره تصاویری که با عنوان قهرمانان و طرفداران صلح از کلاه‌سفیدها در رسانه‌های غربی منتشر می‌شود گفت:‌ «آنهایی که ادعا می‌شود قربانیان (سوری) را در روز نجات می‌دهند، همان کسانی هستند که موشک را در شب حمل می‌کنند.»


عملیات فراری دادن کلاه‌سفیدها و خانواده‌هایشان بعد از افشای ارتباط این گروه با گروه‌های تروریستی و آشکار شدن نقش فریبنده آنها در گمراه کردن افکار عمومی انجام شده است.

نقش دوگانه، فریبنده و جعلی کلاه‌سفیدها را نه تنها مسئولان سوری بلکه برخی منابع غربی اثبات کرده‌اند چه اینکه سازمان موسوم به southfront در پایگاه اینترنتی خود با انتشار تصویری از نیروهای کلاه‌سفید می‌نویسد: «آنها شب‌ها به‌عنوان تروریست عمل می‌کنند و تصاویری که از آنها منتشر می‌شود در روز و به‌عنوان مردان نجات است و حتی آنها را به‌عنوان افراد جهادی جا می‌زنند. یکی از آنها شب‌ها شمشیرش را از رو بسته‌ است تا به نام دین سر افراد را قطع کند و همان فرد در روز در مقابل آمبولانس‌ها و با کودکان غرق به خون عکس یادگاری می‌گیرد.»


به گزارش آنا، رسانه‌های غربی نام مخالفان میانه‌رو (معتدل) را بر آنها گذاشته‌اند کسانی که روزها به مردم کمک می‌کنند و شب‌ها تبدیل به عناصر تروریست می‌شوند و کمک‌دهندگانشان را بمباران می‌کنند. تصاویر منتشره از آنها نیروهای وابسته به یک تشکیلات بشردوستانه را تداعی می‌کند، ولی با کمی تامل در خط‌مشی افکار، اقدامات و منابع تامین مالی آنها و اهدافی که از تاسیس آن وجود دارد می‌توان به مرموز بودن آن پی برد.


کلاه‌سفیدها بر تار عنکبوت خانه ساخته‌اند


تصویر مظلوم‌نمایانه‌ای که رسانه‌های غربی از کلاه‌سفیدها ارائه می‌کنند، تناقض آشکاری با روایت کارشناسان مستقلی دارد که به سوریه سفر کرده‌اند. آنها پس از گشت و گذار در مناطقی که محل تجمع و تمرکز کلاه‌سفیدها بوده است می‌گویند آنها حامی جاه‌طلبی‌های کشورهای غربی هستند و فعالیت‌هایشان بیشتر جنبه افراطی دارد. یک خبرنگار فرانسوی در این‌باره می نویسد: «کسانی که تنها چند ساعت را در بخش شرقی حلب بگذرانند، می‌توانند شواهد زیادی را بیابند که نشان می‌دهد کلاه‌‌سفیدها از اقدامات خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان استفاده و از آنها به‌عنوان سپر انسانی سوءاستفاده می‌کنند. آنها همچین خود را در قالب گروه‌های تروریستی وارد جنگ با نظام سوریه کرده‌اند.


به نظر می‌آید تشکیلاتی که این سال‌ها روزانه به مردم خدمت می‌کرد و شب‌ها خیانت سنگ‌بنای خود را بر تار عنکبوتی بنا نهاده‌اند که سال‌هاست آمریکا و متحدان غربی و عربی‌اش نتوانسته‌اند از این دام برای به تور انداختن مردم استوار و صبور سوریه استفاده کنند. آنها از ترکیه خود را به سوریه رساندند با این نیت که بر افکار مردم سوریه در جهت نیل به نقشه‌های شومشان تاثیر بگذارند، ولی از این نقشه طرفی نبسته‌اند.


بودجه میلیاردی اروپا برای تامین مالی تروریست‌ها


به گزارش آنا، کلاه‌سفیدها در راه کسب حمایت‌های مالی سختی‌های زیادی کشیده‌اند و بارها مجبور شدند در مقابل غربی‌ها کرنش کنند. آنها در ابتدا حدود 300 هزار دلار از انگلیس و آمریکا دریافت کردند و در ادامه بودجه‌شان تا 100 میلیون دلار افزایش یافت تا اینکه برخی نهادهای غیردولتی غربی دست به کار شدند و حمایت‌هایی از این تشکیلات انجام دادند.


در حال حاضر هلند 4.5 میلیون دلار، آلمان 4.5 میلیون دلار و دانمارک 3.2 میلیون دلار به کلاه‌سفیدها کمک می‌کنند. علاوه بر این، اروپا تجهیزات دیگری از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا دریافت کرده است. طبق آخرین آمار موجود کلاه‌سفیدها تا پیش از اسفند 96 حدود 150 میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده‌اند.


سازمان پزشکان سوئدی حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد کسانی که خود را فرشته نجات کودکان سوری معرفی می‌کنند در واقع قاتل جانشان هستند. این را می‌توان از لابه‌لای تصاویر ویدئویی ضبط‌ شده از اوضاع سوریه به‌ ویژه پس از انتشار گزارش حملات شیمیایی ادعایی دریافت. کارشناسان سوئدی با تحلیل این ویدئوها می‌گویند امدادگران کلاه‌سفید با علم به اینکه در زمان حمله شیمیایی باید بیمار فوری با آمبولانس منتقل شود با یک سرنگ طلایی‌رنگ در حال تزریق آدرنالین به قلب یک کودک بودند.


از سوی دیگر باوجود اینکه کلاه‌سفیدها ادعا کرده‌اند بیش از 90 هزار نفر را نجات داده‌اند ولی این آمار جای تامل دارد چرا که تاکنون حتی رسانه‌ها و منابع غربی حامی کلاه‌سفیدها هیچ سندی دال بر اسامی افراد نجات‌یافته و مداوا شده ارائه نکرده است.


کمک رژیم صهیونیستی برای فرار شبانه کلاه‌سفیدها از سوریه


به گزارش آنا، ارتش رژیم صهیونیستی بنا به درخواست آمریکا و چند کشور اروپایی حدود 800 نفر از کلاه‌‌سفیدها و خانواده‌هایشان را از جنوب سوریه به سرزمین‌های اشغالی و از آنجا به اردن منتقل کرده است. وی گفت عملیات به درخواست ایالات متحده و کشورهای اروپایی صورت گرفت.


دولت اردن در این‌باره اعلام کرد این کشور اجازه ورود حدود 800 تفر از نیروهای کلاه‌سفید را از سوریه به اردن داده است تا در کشورهای غربی اسکان یابند. آلمان، انگلیس و کانادا سه کشوری هستند که خود را متعهد به اسکان دادن کلاه‌سفیدها و خانواده‌هایشان در بازه زمانی مشخص کرده‌اند. آنها طبق اطلاعات رسیده از سرویس‌های اطلاعاتی خود مدعی هستند جان این نیروها در خطر است و باید در مدت مشخصی در منطقه‌ای محافظت‌شده سکونت داشته باشند. این سه کشور سقف سه ماهه را به‌عنوان بازه زمانی مشخص کرده‌اند.


عملیات فراری دادن کلاه‌سفیدها و خانواده‌هایشان بعد از افشای ارتباط این گروه با گروه‌های تروریستی و آشکار شدن نقش فریبنده آنها در گمراه کردن افکار عمومی انجام شده است. چه اینکه برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد کشورهای غربی همچنان در حال چانه‌زنی با یکدیگر برای این موضوع هستند که آیا این نیروها همچنان باید در سوریه باقی بمانند یا خارج شوند؟


روزنامه بیلد چاپ آلمان در گزارشی در این‌باره نوشت: «رژیم صهیونیستی 800 نفر از عناصر کلاه‌سفید را از مرز جنوب‌غربی سوریه وارد اراضی اشغالی کرده است تا به فرار آنها به کشورهای اروپایی کمک کند. سازمان ملل متحد هم در این انتقال نقش داشته است و عملیات خروج کلاه‌سفیدها از سوریه پیشتر میان مقام‌های آمریکا، روسیه و سوریه مذاکره شده بود.»


طبق برخی گزارش‌ها عملیات انتقال کلاه‌سفیدها که شنبه‌شب انجام شد در ابتدا محرمانه بود و مینی‌بوس‌ها شبانه این افراد را از مرز خارج می‌کردند.


همچنین امروز شبکه سی‌.ان‌.ان در گزارشی اعلام کرد عملیات خروج حدود 1000 نفر از عناصر کلاه‌سفید به همراه خانواده‌هایشان از سوریه در نشست ناتو در هفته گذشته بررسی شد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل درباره این موضوع با سران دیگر کشورها گفت‌وگو کرد.


انتهای پیام/ 4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته