دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 03:12

خون‌ریزی لثه نشانه چیست؟

یک متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت بیان کرد: افرادی که دچار خونریزی لثه می‌شوند، باید برای تشخیص علت به دندانپزشک مراجعه و به شدت از خوددرمانی اجتناب کنند.
کد خبر : 297782

نصرت‌الله عشقیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه بهداشت و درمان خبرگزاری آنا درباره علل خونریزی لثه، گفت: خونریزی لثه علل مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به استعمال سیگار، عدم تعادل هورمون‌ها، تروما و وارد شدن ضربه، ابتلا به التهاب و پریودنتال لثه اشاره کرد.


این متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت با بیان اینکه ابتلا به التهاب و پریودنتال شایع‌ترین علل بروز خونریزی لثه است، افزود: زمانی‌که فردی به دنبال استفاده از مسواک، مصرف غذا و یا به صورت ناخودآگاه دچار خونریزی لثه می‌شود، برای بررسی علت باید به پزشک مراجعه کند. اگر علت خونریزی، التهاب یا پریودنتال باشد درمان بر حسب شدت بیماری توسط دندانپزشک آغاز می‌شود.


وی یادآور شد: اگر شدت عفونت و التهاب وسیع نباشد مشکل با جرم‌گیری و کاهش فاصله لثه از دندان برطرف می‌شود، در غیر این صورت یعنی اگر التهاب و پریودنتال شدید باشد بیمار کاندیدای جراحی می‌شود.


این استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه خاطرنشان کرد: اگر علت خونریزی لثه در فردی عدم تعادل هورمون‌ها تشخیص داده شود بیمار توسط دندانپزشک به متخصص غدد و متابولیسم ارجاع داده می‌شود.


عشقیار یادآور شد: به افرادی که بدون علت دچار خونریزی لثه می‌شوند، توصیه می‌شود به آرامی از مسواک استفاده کنند و هنگام مصرف غذا مانع برخورد قاشق با لثه‌ شوند.


انتهای پیام/ 4038


انتهای پیام/

برچسب ها: مسواک
ارسال نظر
قالیشویی ادیب